Oscar García Pañella
Enginyer de Telecomunicacions, doctor en Informàtica, amb especialitat en realitat virtual i simulació, i postdoctor en Tecnologies per a l'Entreteniment.
Ha estat i és docent d'institucions diverses internacionals com la Universitat de The Hague a Holanda, la Carnegie Mellon University de Pittsburgh-Pennsylvania o l'Istituto Europeo di Design de Milà i estatals com La Salle, Blanquerna, ESADE, IESE, ENTI-UB, EUNEIZ, IEBS, Conservatori del Liceu, CETT, UVA, EUHT-UDG, entre d'altres.
És soci i consultor sènior en gamificació a Cookie Box, així com director acadèmic a l'Escola de Noves Tecnologies Interactives de la Universitat de Barcelona. També a la universitat en línia IEBS i pel que fa al màster en Gamificació.
Ha participat en projectes europeus de recerca diversos com Gamewise, Playing for Real, Robogenius, Jamtoday o GameBIZ, entre d'altres, i desenvolupa projectes de joc aplicat (serious games) i disseny motivacional per a tot tipus de clients corporatius com SEAT, Hospital del Mar, Accenture, Caixabank, Suez, Almirall, Hospital Clínic de Barcelona, Pernod Ricard, Lander, KPMG o Desigual.
Opinions
Què tenen en comú el Fòrum Econòmic Mundial, el videojoc de ‘Super Mario’ i les competències transversals?
Un metavers memorable
Coses de l’actitudinal: jugar i treballar s’assemblen molt!
De l’analògic al digital: créixer en habilitats amb blocs de construcció i molt més
Perfils motivacionals i ‘player types’: tothom juga a alguna cosa
Videojocs i narrativa: amb aigua sola no es fa bon brou
El que és i el que no és la gamificació
Psicologia vs. tecnologia = disseny motivacional