La teràpia digital per a adolescents de Miinta, millor ‘start-up’ catalana de 2023
L’empresa barcelonina desenvolupa un xat que permet als joves enviar preocupacions i consultes a professionals psicològics en qualsevol moment del dia
Categories:
L’empresa barcelonina Miinta, creadora d’una teràpia digital per a joves i adolescents que combina psicologia i intel·ligència artificial, ha estat seleccionada com a millor start-up catalana del 2023 a la Catalan Pitch Competition organitzada per l’Agència per a la Competitivitat de l’Empresa (ACCIÓ) de la Generalitat. El concurs s’ha dut a terme entre dimarts i dimecres al congrés Tech Spirit, a la Llotja de Mar de Barcelona, i ha enfrontat les 50 companyies emergents més disruptives que conformen el catàleg d’ACCIÓ d’enguany.
Fundada a finals de 2022 per Ignacio Canales i Adrià Munné, Miinta es ven com el primer xat de salut mental per a joves i adolescents. La proposta es posiciona com una alternativa al col·lapse viscut pels sistemes de salut públics i privats i destaca per oferir una finestra oberta en qualsevol moment. L’aplicació ofereix una finestra perquè els joves puguin enviar les seves preocupacions o pensaments quan ho necessitin, i aquests missatges de text, veu o imatge són distribuïts a psicòlegs professionals, escollits en funció de cada cas. A més, també s’ofereixen diversos exercicis i pràctiques validades científicament per fer de manera autònoma per reduir el patiment. La solució s’ofereix en format de subscripció mensual a raó de 14,99 euros (amb una prova gratuïta de set dies), però també dona la possibilitat de fer sessions de teràpia en línia amb els professionals.
Miinta ha estat la guanyadora de la final, en la qual han participat un total de 15 empreses emergents. En l’àmbit de la salut l’acompanyaven noctuRNA Therapeutics, Benesit Health, My Medic Eye i Vitala; del sector TIC ha competit amb Beder, Estoko Logistics, Minicoders, Techno Textile Domains, Bike-On Technologies i NCLUB, mentre que del sector deep tech les preseleccionades han estat FLOC Ammonia Solutions, Live Fresh Biotech, Planet Biotech i Pack2Earth.
La guanyadora de l’edició de l’any passat de la Catalan Pitch Competition va ser Real Deal Milk, una empresa ubicada al Parc Científic de Barcelona que ha ideat un mètode per produir llet i productes làctics a través d’un procés de fermentació similar al de la cervesa, que evita la intervenció de vaques i altres animals. Per la seva banda, a l’edició de 2021 la guanyadora va ser Nixi for Children, una start-up que utilitza unes ulleres de RV per reduir l’ansietat dels infants durant tractaments mèdics com operacions o radioteràpies.