Un 20% dels espanyols consumeix OTT de pagament amb claus d’amics o familiars
Les plataformes d’intercanvi de vídeo són l’opció preferent dels 10 als 24 anys, mentre que a partir dels 25 la televisió continua regnant
Categories:
La compartició de subscripcions és un dels grans camps de batalla de les OTT, amb serveis com Netflix o DIsney+ optant per limitar-les completament. Tanmateix, la realitat és que una cinquena part (19,4%) dels usuaris de plataformes audiovisuals de pagament de l’Estat espanyol encara comparteix els comptes amb familiars o amistats, segons assegura la darrera onada del Panel de hogares de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC), que recull els resultats del segon trimestre de 2023.
Segons l’enquesta de la CNMC, el 58,1% dels espanyols fa servir plataformes de pagament per veure continguts audiovisuals, una xifra molt similar, tot i que sensiblement inferior, a la del segon trimestre de 2022 (58,3%). La franja d’edat que més temps destina als serveis de vídeo sota demanda són les persones d’entre 25 i 34 anys, que hi inverteixen una mitjana d’1,4 hores diàries, seguides pels joves de 16 a 24 anys (1,2 hores) i per les persones de 35 a 49 anys (1,1 hores).
Els hàbits de consum audiovisual dins de la població canvien substancialment en funció del format. Així, la televisió en obert i la TDT són l’opció preferent de les persones que superen els 25 anys, amb més hores dedicades a mesura que augmenta la franja d’edat -les persones de 65 anys o més hi dediquen una mitjana de 3,3 hores diàries-. En canvi, dels 10 als 15 anys i dels 16 als 24, l’opció preferent són les plataformes d’intercanvi de vídeos (YouTube, Twitch, TikTok i altres). En aquest camp, els adolescents hi passen 1,6 hores diàries, mentre que els joves adults hi inverteixen 1,9 hores. L’opció menys atractiva en termes globals són els canals exclusius de la televisió de pagament, els quals tenen el seu gruix de públic entre els 16 i els 24 anys (0,9 hores diàries) i entre els 35 i els 49 anys (0,7 hores).
Netflix continua al capdavant
Pel que respecta novament a les plataformes OTT, la més popular de totes segueix sent Netflix, servei al qual tenen accés el 41,1% dels enquestats. En segona posició se situa Amazon Prime Video, amb un 22% d’usuaris, mentre que Movistar+ és tercera amb un 13%. HBO Max (7,6%) i Disney+ (7,3%) són les altres dues plataformes destacades, mentre que un 8% de la població assegura està subscrita a altres alternatives, com DAZN, Atresmedia Player o Rakuten.
En global, és força comú tenir accés a més d’un servei OTT al mateix temps. Tan sols un 35,8% dels ciutadans que consumeixen plataformes de pagament està subscrit només a una d’elles; el 25,9% veu continguts en dos serveis diferents; el 18,6%, a tres, i el 19,7% és usuari de quatre o més plataformes.