La ‘fintech’ Bitpanda invertirà 10 MEUR per obrir un ‘hub’ digital a Barcelona
La companyia especialitzada en tecnologies financeres preveu tancar un equip de 100 treballadors pel 2022
Categories:
L’empresa austríaca Bitpanda, especialitzada en serveis financers digitals i criptomonedes, invertirà 10 milions d’euros per obrir un nou hub digital a Barcelona. Així ho ha comunicat aquest dijous el director de producte de la companyia, Lukas Enzersdorfer-Konrad, en una roda de premsa, on també ha anunciat que té la intenció de crear un equip de 100 persones de cara al 2022. Actualment, la fintech ja opera a la capital catalana amb una plantilla de 30 professionals liderada per Albert Zaragoza des del coworking WeWork Glòries, al barri del Poblenou.
Segons apunta Enzersdorfer-Konrad, l’elecció de Barcelona se sustenta en la seva importància com a ecosistema de start-ups tecnològiques, i és que la capital catalana és considerada la tercera millor ciutat europea per a empreses emergents, segons Startup Heatmap Europe. Juntament amb l’ampliació de la plantilla, Bitpanda preveu obrir unes noves oficines a la ciutat, que es coordinaran amb el centre tecnològic que la companyia ja disposa a Cracòvia (Polònia). L’empresa també té una seu a Madrid, on hi té contractades 10 persones.
Bitpanda va néixer el 2014 i a hores d’ara està valorada en més de 4.000 milions de dòlars, fet que la converteix en un unicorn europeu (empreses valorades en més de 1.000 milions de dòlars) i en la primera empresa austríaca en guanyar aquesta categoria. L’auge d’inversions en tecnologies blockchain ha disparat el negoci de la fintech, que gestiona una plataforma que permet invertir en accions, criptomonedes i metalls, entre altres.
Barcelona, ciutat de ‘hubs’
Amb aquest moviment, Bitpanda se suma a la llista cada vegada més llarga d’empreses internacionals que han escollit Barcelona per ubicar el seu centre d’operacions tecnològic del sud d’Europa. Al mes d’octubre, l’operadora alemanya DE-CIX va decidir instal·lar a la ciutat el seu nou punt neutre d’intercanvi d’internet, mentre que el grup Pepsico instal·larà un laboratori de grans dimensions per coordinar la digitalització del seu entramat empresarial, que donarà feina a 400 persones en els pròxims tres anys. La més recent ha estat la farmacèutica francesa Sanofi, que ja comptava amb una seu a Barcelona i a principis de mes va anunciar que contractarà 100 nous professionals digitals.