TikTok bloquejarà l’ús de filtres de bellesa als menors de 18 anys
La plataforma ampliarà la informació sobre les edicions que aplica cada filtra i millorarà l’etiquetatge dels vídeos que incorporin modificacions d’aquesta classe
Categories:
El gran èxit que TikTok ha aconseguit acumular entre les capes més joves de la població ha despertat múltiples preocupacions entre la ciutadania i les administracions europees, des del temps que hi dediquen diàriament fins a l’alta capacitat d’addicció de la xarxa social. Entre les conseqüències de l’ús estès de la plataforma també hi ha els efectes que pugui tenir en l’autopercepció i l’autoconfiança dels joves, àmbit en què TikTok ha decidit prendre una nova mesura: prohibir els filtres de bellesa entre els usuaris menors de 18 anys.
TikTok disposa de múltiples filtres que permeten editar les imatges dels vídeos curts abans de publicar-los en línia, alguns dels quals alteren l’aparença física de les persones, com ara fer més grans els llavis, ocultar taques de la pell o fer les pestanyes més llargues. Aquestes modificacions quedaran limitades entre els usuaris que no siguin majors d’edat, però no ho faran les edicions que tinguin una clara motivació còmica o burlesca. Al mateix temps, TikTok donarà més informació textual de quins aspectes visuals modifica cada filtre, i tractarà d’etiquetar de manera més eficient aquells vídeos que incorporin filtres de bellesa per indicar-ho als espectadors. Paral·lelament, la plataforma també millorarà els recursos que s’ofereixen als creadors d’aquests efectes perquè tinguin més en compte els efectes psicològics que poden arribar a tenir entre els joves, amb la finalitat d’intentar mitigar-los.
Aquest moviment arriba després que l’empresa xinesa encarregués a l’associació sense ànim de lucre britànica Internet Matters un estudi sobre el rol que juguen les plataformes digitals en la construcció d’identitat i de relacions personals dels més joves. El resultat d’aquesta investigació, l’Informe Unfiltered, assenyala que “les noies són particularment susceptibles a sentiments de baixa autoestima com a resultat de certes coses que veuen i experimenten en línia”, entre les quals els filtres d’imatge són “una àrea de preocupació”.