TikTok bloquejarà l’ús de filtres de bellesa als menors de 18 anys

La plataforma ampliarà la informació sobre les edicions que aplica cada filtra i millorarà l’etiquetatge dels vídeos que incorporin modificacions d’aquesta classe

Categories:

Redacció

Un estudi d'Internet Matters encarregat per TikTok assenyala els filtres de bellesa com una "àrea de preocupació" que pot afectar en l'autoestima dels joves
Un estudi d'Internet Matters encarregat per TikTok assenyala els filtres de bellesa com una "àrea de preocupació" que pot afectar en l'autoestima dels joves | nguyen quan (Unsplash)

El gran èxit que TikTok ha aconseguit acumular entre les capes més joves de la població ha despertat múltiples preocupacions entre la ciutadania i les administracions europees, des del temps que hi dediquen diàriament fins a l’alta capacitat d’addicció de la xarxa social. Entre les conseqüències de l’ús estès de la plataforma també hi ha els efectes que pugui tenir en l’autopercepció i l’autoconfiança dels joves, àmbit en què TikTok ha decidit prendre una nova mesura: prohibir els filtres de bellesa entre els usuaris menors de 18 anys.

TikTok disposa de múltiples filtres que permeten editar les imatges dels vídeos curts abans de publicar-los en línia, alguns dels quals alteren l’aparença física de les persones, com ara fer més grans els llavis, ocultar taques de la pell o fer les pestanyes més llargues. Aquestes modificacions quedaran limitades entre els usuaris que no siguin majors d’edat, però no ho faran les edicions que tinguin una clara motivació còmica o burlesca. Al mateix temps, TikTok donarà més informació textual de quins aspectes visuals modifica cada filtre, i tractarà d’etiquetar de manera més eficient aquells vídeos que incorporin filtres de bellesa per indicar-ho als espectadors. Paral·lelament, la plataforma també millorarà els recursos que s’ofereixen als creadors d’aquests efectes perquè tinguin més en compte els efectes psicològics que poden arribar a tenir entre els joves, amb la finalitat d’intentar mitigar-los.

Aquest moviment arriba després que l’empresa xinesa encarregués a l’associació sense ànim de lucre britànica Internet Matters un estudi sobre el rol que juguen les plataformes digitals en la construcció d’identitat i de relacions personals dels més joves. El resultat d’aquesta investigació, l’Informe Unfiltered, assenyala que “les noies són particularment susceptibles a sentiments de baixa autoestima com a resultat de certes coses que veuen i experimenten en línia”, entre les quals els filtres d’imatge són “una àrea de preocupació”.