TikTok comença a etiquetar els continguts generats artificialment

La xarxa social implementa l’estàndard tècnic de C2PA per detectar automàticament els vídeos creats amb IA generativa a través de les metadades

Categories:

Redacció

La plataforma ja donava l'opció als usuaris d'indicar manualment que una publicació contenia contingut generat artificialment
La plataforma ja donava l'opció als usuaris d'indicar manualment que una publicació contenia contingut generat artificialment | Nik (Unsplash)

El gran creixement tecnològic que està experimentant la intel·ligència artificial generativa l’ha situada com un dels principals perills per a la desinformació a la xarxa, atès que les imatges i vídeos creats amb aquestes eines són cada vegada més realistes. Amb la intenció de lluitar contra aquesta mala praxi, TikTok ha anunciat aquest dijous que la plataforma començarà a etiquetar aquells vídeos que hagin estat generats artificialment per informar els usuaris sobre el seu origen.

Aquesta novetat, que anirà arribant als usuaris durant les pròximes setmanes, és possible gràcies a l’estàndard tècnic desenvolupat per la Coalition for Content Provenance and Authenticity (C2PA), una tecnologia que incorpora automàticament una sèrie de metadades als continguts creats amb IA generativa. D’entrada, TikTok detectarà automàticament els vídeos artificials generats en altres plataformes, però en els pròxims mesos també incorporarà aquest estàndard en els continguts que es creïn al mateix TikTok, de manera que les metadades es mantindran fins i tot quan es descarreguin.

No és la primera vegada que la plataforma xinesa actua contra la intel·ligència artificial generativa, ja que des del passat setembre, els usuaris tenien l’opció d’indicar que els continguts que publicaven estaven creats amb eines d’aquest estil. La diferència és que es tractava d’un procés manual i que no estaven obligats a assenyalar-ho, mentre que ara s’etiquetarà de manera automàtica.