Meta redueix un 40% el preu de les subscripcions per no tenir anuncis a Instagram i Facebook

Les xarxes socials oferiran l’opció de veure menys anuncis personalitzats, però a canvi de petits segments de publicitat que no es podran saltar durant uns segons

Categories:

Redacció

Facebook i Instagram van implementar la subscripció de pagament per no veure anuncis a finals d'octubre de 2023
Facebook i Instagram van implementar la subscripció de pagament per no veure anuncis a finals d'octubre de 2023 | Solen Feyissa (Unsplash)

Poc més d’un any després de la seva arribada a Europa, Meta ha anunciat aquest dimarts una rebaixa del 40% dels preus de les subscripcions d’Instagram i Facebook, la resposta que la companyia va fer a les restriccions que la Unió Europea va imposar en el negoci de la publicitat personalitzada.

Fins ara, la subscripció tenia un cost mensual de 9,99 euros en la versió web i de 12,99 euros a iOS i Android, quotes que passen a costar 7,99 i 5,99 euros, respectivament. Per la seva banda, l’abonament també permetia incloure múltiples comptes d’Instagram o Facebook al servei, a un cost de 6 euros mensuals en web i 8 euros en mòbils, els quals es redueixen a 4 i 5 euros, respectivament. Tots els canvis s’han implementat aquest dimecres, tant per als nous usuaris com per als subscriptors actuals.

Menys anuncis personalitzats, però amb més aturades

Paral·lelament al canvi de les tarifes, Meta també ha actualitzat el funcionament del servei gratuït amb anuncis de sengles xarxes socials a Europa, el qual fins ara es basava únicament en anuncis personalitzats. Aquest model no ha acabat de convèncer a la UE, que ho considera una forma encoberta d’obligar a pagar pel dret a la privacitat i ha reclamat una alternativa. A partir d’ara, tant Facebook com Instagram oferiran als usuaris que no estiguin subscrits l’opció de veure menys anuncis personalitzats. Amb aquesta alternativa, el sistema no farà servir totes les dades de què disposa de cada usuari, sinó únicament les recopilades durant l’actual sessió a la plataforma i informació demogràfica com l’edat, la localització, el gènere i com aquella persona interactua amb els anuncis. “Tot i que aquesta nova decisió s’ha dissenyat per donar a les persones un control addicional sobre les seves dades i la seva experiència amb la publicitat, pot resultar en anuncis que siguin menys rellevants pels interessos de la persona”, alerten des de Meta.

Com a contrapartida d’escollir aquesta opció, tant Facebook com Instagram incorporaran aturades de publicitat o ad breaks per “permetre als anunciants connectar amb audiències més àmplies”. Es tractaran d’uns anuncis que, durant uns pocs segons, no es podran ometre, de la mateixa manera que ja implementen altres plataformes com YouTube o Twitch.