La UE imposa restriccions que podrien afectar els anuncis personalitzats de Facebook i Instagram

L’ens supranacional limita l’obtenció de dades dels usuaris de les plataformes de Meta per oferir publicitat segmentada

Categories:

Redacció

La UE posa fre al negoci de la publicitat de Facebook i Instagram
La UE posa fre al negoci de la publicitat de Facebook i Instagram | Pixabay

La Unió Europea (UE) ha anuncia una bateria de restriccions per limitar l’activitat publicitària de les plataformes de Meta. D’aquesta manera, Facebook, Instagram i WhatsApp no podran obtenir i treballar dades dels usuaris per tal d’oferir anuncis personalitzats, segons ha publicat el Wall Street Journal. Actualment, les persones que fan ús de les xarxes socials han d’acceptar unes condicions de servei que permeten a les companyies rastrejar les seves accions i recaptar informació per conèixer els seus interessos.

El negoci de la multinacional, liderada per Mark Zuckerberg, basa els seus guanys en la publicitat. El 2021 va obtenir 114.934 milions de dòlars arreu del món, una xifra que ara es veurà amenaçada per la decisió de la UE. I no només en termes de facturació, sinó també en cotització a borsa. La companyia ha caigut un 6% des de l’anunci.

Meta també ha patit en els últims mesos per competidors com TikTok i Apple. La xarxa social s’ha convertit en un clar rival en captació d’usuaris, que es tradueix també en obtenció de dades; i en el cas de la companyia de la poma, l’ha afectat la nova política de privacitat que redueix la facilitat per tenir beneficis publicitaris.