Meta oficialitza la subscripció de pagament sense anuncis d’Instagram i Facebook a Europa
Els usuaris hauran de pagar 9,99 euros al mes en web i 12.99 euros en mòbil si volen eliminar la publicitat de les xarxes socials
Categories:
La possible solució que Mark Zuckerberg va plantejar en les xarxes socials de Meta per sortejar la nova legislació europea serà ben aviat una realitat. La companyia ha anunciat que llançarà una subscripció de pagament per Instagram i Facebook que permetrà als usuaris fer servir les plataformes sense anuncis. La mesura s’implementarà durant el mes de novembre únicament als països que formen part de la Unió Europea o de l’Espai Econòmic Europeu, a més a més de Suïssa.
En el moment en què s’activi la subscripció, la plataforma oferirà als usuaris dues opcions: continuar fent servir sengles xarxes socials de franc, però amb publicitat personalitzada, o bé pagar una quota mensual (de 9,99 euros en la versió web i 12,99 euros a iOS i Android) per eliminar completament els anuncis de l’experiència. D’entrada, la subscripció cobrirà tots els comptes, tant de Facebook com d’Instagram, vinculats al Centre de Comptes d’un usuari, però a partir de l’1 de març de 2024 es cobrarà un import (de 6 euros mensuals en web i 8 euros en mòbils) per cada compte addicional.
Segons explica l’empresa en un comunicat, aquest moviment vol donar resposta a l’exigència dels reguladors europeus de donar llibertat als usuaris a l’hora de decidir si volen o no cedir les seves dades per la publicitat personalitzada. “Creiem en una internet recolzada en els anuncis, que donen a la gent accés a productes personalitzats i serveis sigui quin sigui el seu estatus econòmic. També permet als petits comerços arribar a potencials clients, fer créixer el seu negoci i crear nous mercats”, assenyalen en l’escrit, tot indicant que respecten “l'esperit i el propòsit” de la nova normativa i el seu compromís a complir-la.