Més de 4 milions de catalans tenen contractat Netflix
Només un 2,8% de les obres audiovisuals produïdes a l’Estat espanyol que es distribueixen en OTT tenen el català com a versió original
Categories:
Netflix continua mantenint la davantera en la lluita per mantenir-se com a principal opció d’entreteniment audiovisual a les llars catalanes. La tercera onada de 2023 del Butlletí d’informació sobre l’audiovisual a Catalunya (BIAC) del Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC), referenciant les dades d’octubre i novembre captades per l’EGM, assenyala que la plataforma té més de quatre milions de persones abonades al Principat, un 60,3% de la població, i que té presència en 1.680.000 llars (el 54,3%). Aquestes xifres representen un creixement del 3,4% respecte a la primera onada de 2023, fet que indica que l’aposta per limitar la compartició de comptes i el potenciament de la subscripció de baix cost amb anuncis han funcionat comercialment.
De fet, el BIAC apunta cap a una millora global de totes les OTT que operen a Catalunya, entre les quals destaca especialment Disney+, que creix un 6,2% en un any i assoleix els 1.860.000 subscriptors i les 774.000 llars, ocupant la tercera posició del podi, que fins ara era d’HBO Max. Amb tot, el servei de Mickey Mouse es troba encara lluny de la segona classificada, Prime Video, que amb un creixement del 3% arriba a les 3.060.000 persones abonades (el 45,4% de la població catalana) i a les 1.321.000 llars. La quarta posició és per la ja mencionada HBO Max, amb 1.685.000 subscriptors i 687.000 llars, mentre que Movistar+ perd usuaris (un 3,1%) i es col·loca cinquena amb 1.463.000 abonats i 603.000 llars.
Un altre dels aspectes que monitora el BIAC és la presència d’obres audiovisuals produïdes a l’Estat espanyol que s’han distribuït en plataformes OTT estrangeres durant el 2023. El còmput total és de 1.641 títols, que representen el 10% del catàleg total. Amazon Prime Video és la que n’aporta més, un 46%, mentre que la resta es divideixen entre Netflix (35%), HBO Max (12%) i Disney+ (7%). De totes elles, el 76% són pel·lícules, mentre que el 18% són sèries i el 6%, altres formats. La llengua escollida com a versió original és amb gran diferència el castellà, en gairebé un 88% de les ocasions. L’anglès és segona, amb un 7,6%, mentre que el català és tercera amb 47 obres (un 2,8%). La majoria es divideixen entre Amazon Prime Video (24) i Netflix (21), mentre que HBO Max en té dues.