Les plataformes de ‘streaming’ acaben el 2023 amb màxims històrics a l’Estat espanyol

La televisió tradicional va perdent influència any rere any, mentre els serveis de continguts audiovisuals en línia arriben als 12 milions d’usuaris diaris

Categories:

Redacció

Prime Video, tot i no liderar en nombre d’hores visualitzades, és la plataforma amb més subscriptors amb un 53% de penetració a les llars
Prime Video, tot i no liderar en nombre d’hores visualitzades, és la plataforma amb més subscriptors amb un 53% de penetració a les llars | Denny Müller (Unsplash)

Les plataformes de streaming estan guanyant terreny com a principal manera de consumir continguts audiovisuals a l’Estat espanyol. Aquesta tendència queda confirmada amb l’informe de l’empresa consultora audiovisual i digital Barlovento Comunicación, que assenyala que l’any 2023 les opcions híbrides, amb els serveis de distribució directa (OTT) al capdavant, han tingut un creixement de 12,6%respecte al 2022 i gairebé 12 milions d’espectadors diaris, firmant un màxim històric. Pel que fa a la televisió convencional, que continua sent la més vista, ha presentat 2,2% menys de persones que l’any anterior amb 28,2 milions diaris de consumidors de mitjana.

Es calcula que un 77,6% dels espanyols tenen accés a continguts de pagament, el que significa un total de 29 milions de persones. Tot i que hi ha hagut més de quatre milions de baixes en l’últim quadrimestre a causa de l’increment de preus mensuals de les subscripcions, presenten el millor registre de minuts diaris visualitzats per espectador des del seu naixement. Acaben l’any amb 35 minuts de mitjana, mentre que la televisió continua sent líder amb tres hores i un minut, però firmant el pitjor registre des de 1992, quan es van començar a agafar dades.

Pel que fa a les plataformes de streaming amb més subscriptors, Prime Video lidera la llista amb un 53% de penetració a les llars, superant per set punts a Netflix, a diferència del que assenyala un estudi de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC). Després la segueixen Disney Plus (31%), HBO Max (23,5%) i Movistar+ (16,3), les tres amb les millors xifres des que van aparèixer al mercat. Malgrat no liderar en subscripcions, Netflix és la més vista tal com apunta Barlovento Comunicación amb més d’un quart del share (26,2%) de les OTT. A la vegada, també presenta la sèrie més consumida de 2023 amb Lupin, amb 5,1 milions d’espectadors únics.

Altres dades que apunta l’informe és que és molt habitual entre el públic espanyol combinar diferents subscripcions. De mitjana, es gasten al voltant de 38 euros mensuals en serveis de pel·lícules i sèries i la combinació més freqüent de pagament és la suma de Netflix i Prime Video, amb un terç dels enquestats, 11,9 milions d’usuaris. També es demostra que la presència dels plans de subscripció a preu reduït amb publicitat com els impulsats recentment no tenen gran acollida, ja que dos de cada tres persones reconeix que no estaria disposat a consumir anuncis a canvi d’una rebaixa del preu de subscripció.