Netflix comença a retirar la subscripció estàndard per quedar-se només amb dues modalitats

La plataforma mantindrà l’opció prèmium i la quota reduïda amb anuncis, que ha crescut notòriament durant el 2023

Categories:

Redacció

El pla estàndard amb anuncis concentra el 40% de les noves altes de Netflix
El pla estàndard amb anuncis concentra el 40% de les noves altes de Netflix | cottonbro studio (Pexels)

Netflix torna a aplicar canvis relacionats amb el model de subscripció, una situació constant en els darrers dos anys. Després d’introduir un pla a cost reduït que incorporava anuncis a finals de 2022 i d’eliminar l’octubre de 2023 la que fins aleshores havia estat la subscripció bàsica, ara la plataforma estudia reduir encara més les opcions de pagament dels usuaris, retirant el pla estàndard i quedant-se únicament amb dues modalitats.

D’acord amb un document destinat als inversors al qual ha pogut accedir el mitjà digital The Verge, els nous usuaris residents als Estats Units ja no poden optar pel pla estàndard quan es donen l’alta. La intenció és ampliar el moviment al Canadà i al Regne Unit durant el 2024 i a la resta de països de manera progressiva. En l’actualitat, aquesta opció té un cost de 12,99 euros mensuals a Espanya, amb un cost de 5,99 euros per cada subscriptor extra que s’incorpori a la subscripció, i es tracta de l’opció més accessible que no incorpora anuncis durant el visionament.

Si finalment s’acaba aplicant la mesura, això deixaria el servei amb únicament dues opcions: el pla estàndard amb anuncis, que té un cost de 5,49 euros mensuals i ofereix una qualitat de visionament en Full HD en un màxim de dos dispositius alhora, i el pla Premium, que permet veure pel·lícules i sèries a 4K i amb àudio espacial en fins a sis dispositius simultanis, a canvi de 17,99 euros al mes. Aquesta modalitat també dona accés al catàleg de videojocs de Netflix i permet afegir, pagant, fins a dos subscriptors extra.

Una de les principals motivacions d’aquest moviment és l’èxit que ha tingut el pla amb anuncis des del seu llançament. Segons expliquen en el document, la modalitat ha crescut un 70% en cadascun dels quatre quadrimestres de 2023, i actualment ja suposa el 40% de totes les noves altes al servei.