La Casa de la Creació Digital es presenta com un nou espai per donar suport al talent digital català

El projecte vol construir un futur digital on la llengua catalana estigui viva i sigui competitiva

Categories:

Redacció

La Casa de la Creació Digital dotarà d’infraestructura la producció de contingut digital en llengua catalana i oferirà serveis com l’acompanyament i la formació
La Casa de la Creació Digital dotarà d’infraestructura la producció de contingut digital en llengua catalana i oferirà serveis com l’acompanyament i la formació | Ajuntament de Barcelona

Aquest dijous s’ha presentat la Casa de la Creació Digital en català, una nova plataforma que vol connectar projectes de creació de contingut en català a les xarxes i esdevenir en un aparador de projectes inspiradors. La iniciativa és fruit de la col·laboració de l’Ajuntament de Barcelona, la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), Betevé, Barcelona Activa i Accent Obert i vol donar resposta a la falta d’estructura, recursos i reconeixement. Aquesta aliança publicoprivada vol construir un futur digital on el català sigui plenament viu i competitiu.

La plataforma dotarà d’infraestructura la producció de contingut digital en català i se situarà als baixos de l’edifici Illa Glòries, a Barcelona, i oferirà serveis com l’acompanyament i formació per a creadors emergents, amb espais de treball col·laboratiu i incubació de projectes digitals. Per ara, començarà l’activitat provisionalment al recinte del Convent, l’equipament de Barcelona Activa per a joves, on s’iniciaran activitats d’acompanyament en la incubació de projectes de creació, oferint suport i orientació pràctica vinculada a aspectes legals i administratius i afavorint la connexió amb oportunitats de l’ecosistema de contingut digital en català.

L’acte de presentació de la Casa de la Creació Digital en català, que s’ha dut a terme aquest dijous al hub XRLabo de Palo Alto, a Barcelona, ha reunit 200 persones del sector audiovisual i agents creadors i ha comptat amb taules rodones, pòdcasts en directe i actuacions musicals. “No tenim cap precedent, i per això és tan necessari que sigui un treball col·laboratiu entre creadors i creadores, sector audiovisual i l’Ajuntament de Barcelona”, ha explicat la comissionada d'ús social del català de l'Ajuntament de Barcelona, Marta Salicrú. Aquest 2026, el pressupost previst serà d’1,5 milions d’euros amb una inversió en equipaments i serveis i una inversió d’1,5 milions d’euros pel 2027 quan l’equipament estigui en ple funcionament.

Etiquetes