Twitch redueix la comissió que cobraran els retransmissors per les subscripcions d’Amazon Prime
La plataforma implanta un model de quota basada en el territori que afecta negativament als creadors de contingut de l’Estat espanyol i d’Andorra
Categories:
Twitch es troba en hores baixes. La principal plataforma de retransmissió audiovisual a internet, que va experimentar un enorme creixement durant la pandèmia, ha depès sempre econòmicament del subsidi d’Amazon, l’empresa mare, i això comença a passar-li factura. “Seré clar: en aquests moments no som rendibles”, afirmava amb rotunditat el CEO de Twitch, Dan Clancy, en un directe emès aquest gener. La companyia va acomiadar a principis d’any el 35% de la plantilla (uns 500 treballadors) i, amb la intenció de continuar reduint costos, ara ha anunciat la baixada de diners que es paga a cada creador de continguts per subscripció.
Les subscripcions són la principal via d’ingressos dels retransmissors de Twitch, i són l’opció que té el públic per donar suport als seus creadors preferits i veure els directes sense publicitat, a més a més d’altres avantatges personalitzables. Existeixen tres graus de subscripció: les de nivell 1, que costen 4,99 euros; les de nivell 2, per 9,99 euros, i les de nivell 3, que se’n van als 24,99 euros. Tanmateix, els subscriptors d’Amazon Prime tenen dret a una subscripció de nivell 1 gratuïta cada mes, una modalitat que, a la pràctica, suposa el percentatge més elevat de subscripcions que reben els retransmissors.
Fins ara, totes dues modalitats, la de pagament i la inclosa amb Amazon Prime, reportaven els mateixos ingressos als streamers, però això canviarà amb la nova política de Twitch. Segons anuncien en un comunicat, a partir del 3 de juny els creadors passaran a cobrar a partir d’un model de tarifa fixa basada en el país des del qual s’emet. Aquest canvi, a la pràctica, suposa una baixada d’ingressos pels retransmissors de l’Estat espanyol, que passaran a cobrar 1,55 dòlars per subscripció vinguda de Prime, quan la quota actual està fixada en els 1,9 dòlars. La reducció és la mateixa a França i Itàlia, mentre que a Andorra la tarifa cau als 1,45 dòlars. Aquest canvi afecta de manera especialment negativa als creadors continguts de l’Amèrica Llatina: a l'Uruguai i Veneçuela es cobraran 1,1 dòlars per subscripció; a Argentina, Xile, Perú i Mèxic, 0,95 dòlars, i a Colòmbia, 0,75 dòlars, per posar alguns exemples.
Com a contramesura perquè l’impacte no sigui tan gran entre els creadors petits, Twitch ha reduït els requisits per accedir al programa de partners, que és el que habilita el cobrament d’ingressos amb un repartiment 70/30 a favor de la persona. Abans s’havien d’aconseguir 350 punts complint amb diversos objectius de visionament i constància, i ara s’ha baixat als 300. A més, s’ha afegit un primer nivell, que només requereix 100 punts i ja permet rebre ingressos, això sí, amb un repartiment de 60/40.