El 40% de les empreses catalanes no coneixen els fons Next Generation EU

Aquesta línia d’ajudes europees, que va néixer l’any 2020, té com a principal objectiu la transformació digital i sostenible de l’economia

Categories:

Redacció

La poca comunicació, acompanyada d'altres factors com els obstacles burocràtics o les respostes poc àgils, és la principal causant d’aquests resultats
La poca comunicació, acompanyada d'altres factors com els obstacles burocràtics o les respostes poc àgils, és la principal causant d’aquests resultats | Kate Sade (Unsplash)

Un 38,6% de les empreses catalanes no és conscient de l’existència dels fons Next Generation EU, segons l’Enquesta de Clima Empresarial, que realitzen trimestralment la Cambra de Comerç de Barcelona i l’Idescat. Aquestes ajudes van aparèixer el juliol de 2020 amb l’objectiu principal de pal·liar els efectes de la crisi social i econòmica creada per la pandèmia.

Entre els que sí que coneixen els fons Next Generation, el 46,3% consideren que l’activitat del seu negoci no és objecte dels fons i, per tant, no demanaran cap línia d’ajut, el 23,5% ja n’han sol·licitat algun, el 13,3% preveuen fer-ho pròximament i el 16,9% s’ho estan pensant, però els cal més informació. En relació amb un any enrere, ha augmentat el percentatge d’establiments que han sol·licitat algun ajut (del 17,1% al 23,5%).  

La pobra comunicació és la principal causant d’aquesta falta de coneixement. Així i tot, els representants empresarials assenyalen que existeixen altres aspectes que compliquen el tràmit com són els obstacles burocràtics, la resposta poc àgil a les sol·licituds ja presentades o la manca de claredat d’informació per part de l’administració.

Els resultats de l’enquesta no presenten molta millora respecte a l’any passat i, a parer de la Cambra de Comerç, fan que es compliqui l’assoliment dels objectius fixats de transformació sostenible i digital de l’economia. L’entitat considera prioritari sol·licitar els Fons Next Generation perquè tenen l’objectiu d’accelerar la transició cap a un model econòmic més sostenible i resilient, i apunta que cal reforçar la comunicació i la difusió d’aquestes línies d’ajuda, sobretot entre les primes, per tal que es puguin acollir el màxim nombre d’empreses.