Threads presenta la versió web per continuar competint amb X
La xarxa social de Meta espera, amb aquest moviment, poder retenir els usuaris i frenar la caiguda d’activitat de les últimes setmanes
Categories:
Threads, la xarxa social que va crear Meta a principis de juliol, llançarà aquesta setmana una versió web, segons ha informat The Wall Street Journal. Amb aquest moviment, la plataforma, que va néixer amb l’objectiu d’atraure aquelles persones descontentes amb X —el nou Twitter—, busca frenar la caiguda d’activitat i recuperar els usuaris que els han abandonat durant les últimes setmanes.
L’aplicació de la companyia de Mark Zuckerberg, ja des dels seus inicis, presentava una mecànica molt similar a la de la principal competència, apostant per la publicació de textos breus. La gran diferència era que no disposava d’una edició per a navegadors, sinó que només estava disponible per a mòbils iOS i Android, un aspecte reclamat pels internautes que s’havien obert un compte.
Una caiguda del 82% d’usuaris
Threads va aconseguir una gran popularitat de forma ràpida aconseguint els 100 milions de registres en només cinc dies. A finals de mes, en canvi, presentava ja una caiguda del 82% d’usuaris, segons dades de Sensor Tower. Aquesta pèrdua d’interès, també es va poder observar amb el nombre d’usuaris actius, passant de màxims de 44 milions a vuit setmanes més tard; o el temps de permanència, dels 14 als tres minuts diaris.
Amb aquestes dades, la nova xarxa social de Meta ha buscat consolidar-se i convertir-se en una alternativa real a X sumant funcionalitats i presentant-se com una eina més completa. L’últim pas que s’ha vist és amb la creació de la versió web, que té la intenció de recuperar terreny perdut. Anteriorment, ja havien anunciat traduccions automàtiques de publicacions.
D'altra banda, Threads continua sense estar disponible als països de la Unió Europea, ja que no compleix la legislació europea pels serveis digitals que entrarà en vigor l’any 2024. La negativa respon al fet que per crear un compte a l’alternativa de X, s’ha de tenir un perfil d’Instagram; i la companyia ha de demostrar que no hi ha intercanvi de dades entre les diferents aplicacions, tot i que siguin d’un mateix propietari.