Meta llança finalment la seva alternativa a Twitter
Threads aconsegueix 10 milions de descàrregues en poques hores als EUA, però haurà de canviar la seva política d’importació de dades dels usuaris per aterrar a Europa
Categories:
Enmig del soroll i la polèmica generats per la restricció de visualitzacions que ha implantat Twitter als usuaris, l’esperada alternativa de la competència a la xarxa social de les piulades ja és una realitat. Threads, l’aplicació desenvolupada per Meta, va veure la llum aquest passat dijous 6 de juliol a l’App Store dels Estats Units i, només en les primeres set hores, va acumular més de 10 milions de descàrregues. En els dies posteriors s’hi ha pogut tenir accés a escala global, amb l’excepció destacada d’Europa.
El Reglament General de Protecció de Dades de la Unió Europea xoca amb les intencions inicials de Threads, que té previst importar les dades dels usuaris d’Instagram, inclosos els relatius al comportament i la publicitat, fet que prohibeix la legislació comunitària. Fins que no superi aquest escull, el llançament de l’aplicació als països de la UE queda en suspens.
Dels detalls que ja es coneixen de Threads (fils, en català), destaca el fet que es pot iniciar sessió mitjançant Instagram i mantenir, d’aquesta manera, el mateix nom d’usuari. L’aparença i el funcionament són molt similars als de Twitter segons les captures d’imatges que ja figuren a l’Store. L’aplicació es basa en textos relativament curts (500 caràcters com a màxim), amb possibilitat de marcar favorits, retuitar, respondre, enviar missatges directes, una pestanya per descobrir personatges i un codi QR per compartir el perfil.
Una de les diferències més significatives és que l’usuari pot seleccionar quin tipus algoritmes i servidors s’apliquen, com ja passa a Mastodon, la xarxa social de microblogging de caràcter lliure que funciona usant una federació descentralitzada de servidors. Tot això tindrà incidència en el tipus de missatges d’altres comptes que l’usuari veurà i de qui seran aquests altres comptes que apareixeran al seu timeline.
La principal estratègia de Meta per impulsar i difondre Threads (que recopilarà dades financeres, de salut, fitness, compres, identificadors i historial de navegació dels usuaris) passa per convèncer diversos famosos i personalitats d’abast internacional de passar-se a la nova aplicació, tot aprofitant la tirada i repercussió que ja gaudeix Instagram.