Threads assoleix els 100 milions d’usuaris en menys d’una setmana
La xarxa social de Meta supera ChatGPT com la plataforma que creix més ràpidament i ja treballa en la creació d’un ‘feed’ cronològic
Categories:
Threads, la nova xarxa social de Meta inspirada en Twitter, ha superat ja els 100 milions d’usuaris, segons ha anunciat el CEO de l’empresa, Mark Zuckerberg, en una publicació. Aquest fet converteix la germana de Facebook i Instagram en l’aplicació que més ràpidament ha crescut de la història, un títol que fins ara mantenia ChatGPT, que va necessitar dos mesos per assolir aquestes xifres.
La plataforma es va llançar la setmana passada a més de 100 països d’arreu del món, però en cap de la Unió Europea, ja que la companyia no ha volgut exposar-se a possibles sancions de la Llei de Mercats Digitals (DMA), que qualifica Meta com a guardià d’accés i li imposa una sèrie de limitacions. Un dels principals bloquejos és que la normativa posa límits a l’hora de reutilitzar informació personal entre productes d’una mateixa empresa, i Threads va vinculat al compte d’Instagram dels usuaris.
A escala de funcionament, Threads és molt similar a Twitter, però li manquen encara moltes funcionalitats que no es troben disponibles. No té, per exemple, l’opció d’enviar missatges directes o la possibilitat de cercar paraules, i el timeline de l’aplicació és algorítmic, una mescla entre les publicacions dels comptes que se segueix i de recomanacions personalitzades. En aquest sentit, la companyia ha anunciat que treballa per millorar la personalització dels suggeriments, però també que està desenvolupant un feed cronològic a l’estil del que es pot trobar a Twitter.
La competència amb Twitter
El creixement de la nova plataforma s’ha començat a notar a les oficines de Twitter. Segons l’empresa especialitzada en dades Similarweb, el tràfic del domini twitter.com va caure un 5% durant els dos primers dies del llançament de Threads, un 11% si es compara amb les xifres de l’any anterior. Amb tot, des de Meta han volgut allunyar-se de la proposta de Twitter a partir del contingut que volen tractar. Segons explicava el cap d’Instagram, Adam Mossery, en el pòdcast Hard Folk del New York Times, la intenció és no centrar-se en informació i política: “L’esperança és focalitzar-nos en les verticals que ja són fortes a Instagram, coses com els esports, la música, la moda, la bellesa, el disseny i l’art”.