L’Hospital de Bellvitge crea una aplicació web per alfabetitzar els pacients de cirurgies

‘El Meu Quiròfan’ informa sobre la patologia i la intervenció mèdica, detalla tots els passos del procés d’hospitalització i llista les pautes a seguir un cop se surti del centre mèdic

Categories:

Redacció

L'aplicació web aglomera desenes d'intervencions quirúrgiques, classificades en funció de l'àrea del cos en què es duen a terme
L'aplicació web aglomera desenes d'intervencions quirúrgiques, classificades en funció de l'àrea del cos en què es duen a terme | HUB

L’Hospital Universitari de Bellvitge (HUB) continua apostant per la telemedicina amb la creació d’El Meu Quiròfan, una aplicació web que dona als pacients informació detallada sobre les cirurgies que afrontaran. El portal, disponible en català, castellà i anglès, divideix les intervencions mèdiques en 12 especialitats. Segons l’adjunta a Direcció de Centre de Processos Transversals i Llista d’Espera Quirúrgica de l’HUB, la doctora Beatriz Rosón, l’eina “empoderarà” el pacient perquè “s’impliqui en el seu procés curatiu amb un rol actiu i capacitat de presa de decisions”.

Per fer-ho, El Meu Quiròfan divideix la pàgina de cadascuna de les intervencions en quatre categories principals: preoperatori, hospitalització, postoperatori i preguntes freqüents. Cada secció narra tot el procés pas a pas, des d’una descripció general de la patologia i la intervenció fins a les proves que es faran. També es para detall a com haurà de comportar-se el pacient després de l’operació en aspectes com la dieta, les cures i higiene, l’activitat física o els signes d’alarma. El projecte neix d’una idea de l’adjunta del Servei d’Anestesiologia i Rehabilitació de l’HUB, la doctora Esther Méndez, i té un doble objectiu: alfabetitzar la població i facilitar la feina dels professionals mèdics.

Redisseny de l’app mòbil

Juntament amb el llançament d’El Meu Quiròfan, l’Hospital de Bellvitge ha aprofitat per publicar la nova versió de la seva app per a dispositius mòbils, El Meu HUB, un programari dissenyat per l’Institut Català de la Salut (ICS) que busca oferir un servei integral a tota la ciutadania. Entre les novetats destaca la creació d’una “sala d’espera” virtual per seguir el procés quirúrgic d’una persona i conèixer el temps d’espera d’Urgències, una àrea personal que mostra les cites programades o bé un mapa per desplaçar-se pels edificis del centre mèdic.