El Circuit de Catalunya i la IA, protagonistes del 20è aniversari del MWC
El Mobile World Congress 2026 se celebrarà a Barcelona entre el 2 i 5 de març amb una previsió de més de 100.000 visitants
Categories:
El Mobile World Congress (MWC) 2026 se celebrarà a Barcelona entre el 2 i 5 de març i amb una previsió entre 100.000 i 110.000 visitants de més de 200 països. La pròxima edició coincideix amb els 20 anys i tindrà com a protagonistes principals la intel·ligència artificial (IA), que estarà omnipresent en el saló; i el Circuit de Catalunya, on per primera vegada s’organitzarà un esdeveniment el cap de setmana abans del congrés. Segons ha explicat a la presentació el director de la GSMA, John Hoffman, el dia 1 de març es reuniran els alts executius de grans empreses a Montmeló per mostrar solucions innovadores en el camp de la mobilitat intel·ligents i dels grans esdeveniments esportius sota el nom de Circuit X.
Per altra banda, Hoffman ha destacat que la IA serà una altra vegada la tecnologia que acapari totes les mirades: “Parlarem no només d'aquest canvi, sinó també de l'ètica al voltant de la intel·ligència artificial, que és molt, molt important, com utilitzem la IA responsable per a la millora de la societat i que ningú es quedi enrere”. De fet, durant els quatre dies es tractaran sis eixos temàtics, tots amb aquesta tecnologia present, com són les infraestructures intel·ligents, IA en telecomunicacions, en empreses, connectivitat i tecnologia per a tothom.
En total, a la pròxima edició del MWC s’esperen gairebé 3.000 empreses tecnològiques i el director de la GSMA ha afirmat que “gairebé està tot esgotat”. Més enllà de la presència empresarial, han reconegut que esperen més de 25.000 executius d’alt nivell, una xifra a la qual donen més importància que el nombre total d’assistents. El màxim d’assistència al congrés està fixat en 109.000 persones, topall al qual es va arribar en l’última edició i el 2019.
En el congrés d’enguany també guanyarà molta importància la indústria especial, que tindrà una zona especial dedicada sota el nom de Noves Fronteres. En aquest espai hi haurà demostracions en viu i casos d’ús reals d’aquest sector i d’altres, com la computació quàntica. S’ubicarà al Hall 6, un una estructura temporal fora del recinte on hi haurà una zona expositiva immersiva d’un aeroport del futur.