L’OCU denuncia a Netflix per la manera de mostrar les seves ofertes
L’entitat considera que les pràctiques de la plataforma infringeixen els drets dels consumidors
Categories:
L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha presentat una denúncia davant del Ministeri de Consum per la manera en què Netflix mostra les seves ofertes de subscripció als usuaris. L’entitat considera que el fet d’ocultar la tarifa bàsica és “enganyosa i poc transparent”, ja que no respecta els drets dels usuaris a accedir fàcilment a la informació.
No només l’Estat espanyol s’ha vist afectat per aquests patrons, sinó que també altres països com Itàlia. En ambdós casos, el pla de subscripció bàsic no es presenta de manera inicial als clients i només apareix en el cas que vulguin consultar tots els plans disponibles. Pels denunciants, el fet de no mostrar en primer pla l’opció bàsica genera confusió i fa l'efecte erroni que no hi ha alternativa més econòmica que l’opció estàndard, que compta amb anuncis, i que té un preu més elevat.
L’OCU considera que aquestes pràctiques infringeixen els drets dels consumidors i, alhora, estan dissenyades amb intencions d’enganyar els usuaris. Per aquest motiu, juntament amb Altroconsumo, l’entitat homònima a Itàlia, han presentat denúncies per pràctiques comercials enganyoses a diferents autoritats nacionals com l’AGCM a Itàlia i la Subdirecció General d’Inspecció i Procediment Sancionador a Espanya per tal que investiguin i sancionin aquest cas.
A Europa, aquesta manera de presentar les ofertes està molt estesa, ja que també afecta països com França o Alemanya. Això converteix la infracció en generalitzada i convida a una coordinació entre les diferents parts afectades. Pel que fa al cas espanyol, de moment es demana a Netflix que ajusti la seva política de manera immediata i no intenti enganyar als seus consumidors.