La CCMA duplica les visualitzacions a les plataformes digitals
‘APM?', el 3/24 i ‘Polònia’ encapçalen els 94 milions de visionaments mensuals dels continguts de TV3 repartits entre YouTube, TikTok, Instagram i Facebook
Categories:
La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) ha duplicat les visualitzacions dels seus continguts audiovisuals a internet durant l’actual temporada, segons ha informat la presidenta de l’entitat, Rosa Romà, en una intervenció al Parlament. En concret, la programació de TV3 ha assolit mensualment uns 94 milions de reproduccions entre YouTube, TikTok, Instagram i Facebook, en què els continguts més exitosos són APM?, Polònia i els directes del 3/24.
La CCMA també ha experimentat una consolidació i creixement en les plataformes pròpies: el mes d’abril es van registrar més de 13 milions de reproduccions en vídeo i 3,7 milions en àudio, amb 2,7 milions de dispositius o usuaris únics. El nou canal infantil, el SX3, és el més beneficiat, ja que ha crescut un 82% des del seu llançament, passant d’1,3 milions de visualitzacions al setembre a 2,4 milions a l’abril. La tendència també es trasllada a les xarxes socials, en què els mitjans de la CCMA sumen gairebé 90.000 nous seguidors cada mes. En aquest cas, TikTok i Instagram són les plataformes on es creix amb més velocitat.
Aquestes dades han servit a la Corporació per revalidar l’aposta per la nova estratègia digital de l’entitat, que se centra en continguts transmèdia, omnicanals i multipantalla per arribar al públic jove. “Necessitem canviar la mirada i centrar-nos en la ciutadania i les noves tendències de consum”, ha insistit Romà. En aquesta línia, la CCMA treballa en una nova OTT que preveu estrenar-se aquest setembre, un espai que integrarà el contingut sota demanda i en directe de TV3 i Catalunya Ràdio, però també estarà obert a tercers i comptarà amb una navegació més pròxima a les plataformes digitals actuals. La directora d'Innovació, Recerca i Estratègia Digital de la CCMA, Cristina Villà, l’ha definida com “un ecosistema transmèdia interactiu” que també oferirà espais de relació de la comunitat, videojocs, música, botiga o un espai virtual d'aprenentatge, entre altres.
Paral·lelament a la nova plataforma, la CCMA també treballa en una estratègia de generació de comunitats centrada especialment en TikTok, la xarxa social que més va créixer a Espanya l’any passat. La intenció de la televisió pública és potenciar els perfils temàtics i produir continguts nadius en forma de vídeos curts, directes i filtres, una tàctica que també s’adoptarà a Instagram. D’altra banda, es preveu intensificar la presència a Twitch i s’explorarà nous formats audiovisuals, com els YouTube Shorts o els vídeopòdcasts.