El nou Super3 es llançarà el 10 d’octubre sota la marca SX3
El canal infantil se separarà en dues franges d’edat i apostarà per un model transmèdia, omnicanal i multipantalla
Categories:
La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) ha presentat aquest dimecres la imatge del nou canal Super3, que es posarà en marxa el 10 d’octubre amb una oferta transmèdia, omnicanal i multipantalla. La marca principal és SX3, un logotip que engloba les dues vessants del nou projecte audiovisual: l’S3, destinat als infants més petits i centrat en continguts d’entreteniment i educatius; i l’X3, que està pensat per nens i nenes més grans i preadolescents, que apostarà per un format molt més digital i interactiu.
Amb la posada en marxa de les marques S3 i X3 es crearan dos mons adreçats a diferents franges d'edat, i la graella televisiva es treballarà des d'aquesta perspectiva. “Seran continguts d’entreteniment, informatius i educatius, que potenciïn valors de comunitat, territori, patrimoni cultural, proximitat, interacció i participació, i que formaran una oferta transmèdia audiovisual amb especial importància dels continguts nadius digitals”, ha concretat la CCMA en un comunicat, que insisteix que tot el material es podrà veure “a totes les pantalles i suports, amb la concepció d’oferir-los a través de les plataformes de consum audiovisual més utilitzades pels infants i les seves famílies”.
Digital, enèrgic, connectat amb nenes i nens... Això és el #NouSX3
— TV3.cat (@tv3cat) September 21, 2022
Amb l’S3, un món per als més petits de la casa i l’X3, per als més grans.
A partir del 10 d’octubre, tot un món a les teves mans! 🤩
👉 https://t.co/6GmifwmRRFpic.twitter.com/4j0lLM17G3
En una comissió al Parlament de Catalunya del mes de juny, la presidenta de la CCMA, Rosa Romà, ja va insistir en el fet que "el digital serà la prioritat” del nou canal Super3. “El SX3 no serà només un canal de televisió, sinó que reneix com una plataforma digital de continguts adreçats al públic infantil”, insisteix el comunicat de l’ens públic. En aquest sentit, la televisió pública ha publicat recentment la reedició del servei TV3 a la carta, una tasca en què treballaven des de finals de 2021 amb la intenció de convertir-lo en una plataforma “amb lògica d’OTT” que agregués el material lineal de la televisió amb produccions no lineals en format digital, segons explicava a MetaData l’aleshores director de Mitjans Digitals de la CCMA, Saül Gordillo.