WhatsApp és la xarxa social més utilitzada i millor valorada a l’Estat espanyol
TikTok es corona com la plataforma que més creix per tercer any consecutiu, malgrat l’aparició de BeReal
Categories:
Un any més, WhatsApp es manté en el tron de xarxes socials més utilitzades a l’Estat espanyol segons l’informe anual de la consultora IAB Spain. L’aplicació de missatgeria és emprada pel 87% dels usuaris, xifra que es manté respecte a l’any passat i que es troba a gran distància dels seus competidors més directes, com Facebook (65%), Instagram (65%) i YouTube (63%).
L’informe incorpora dins la classificació de xarxa social tota plataforma digital que permeti interactuar amb altres persones, la qual cosa suposa la inclusió d’aplicacions com Telegram, Discord o la ja mencionada WhatsApp. D’acord amb l’enquesta, els serveis que més han crescut en ús són Telegram, LinkedIn i TikTok, que han crescut sis punts percentuals respecte a l’any passat. Destaca especialment el cas de la xarxa social xinesa, que encadena tres anys liderant el creixement al territori espanyol. També és notori el cas de BeReal, plataforma que va experimentar una explosió de popularitat a les acaballes de 2022. Segons IAB, la plataforma només és utilitzada pel 3% de la població, però és especialment popular (17%) entre les persones de 18 a 24 anys.
Pel que respecte a la satisfacció personal amb aquests serveis, WhatsApp és la xarxa millor valorada, amb un 8,3 sobre 10. A la segona posició empaten YouTube i BeReal amb un 7,9, seguides de molt a prop per Spotify (7,8). A l’altra banda de la balança, la xarxa pitjor valorada és Tinder, amb un 6, mentre que Snapchat i Discord es queden en un 6,5.
Spotify és la xarxa social en què els usuaris destinen més temps, una mitjana d’una hora i 33 minuts al dia. Twitch, Discord i WhatsApp mostren resultats molt pròxims, mentre que les xarxes que reben menys atenció són Reddit (21 minuts), BeReal (27 minuts) i LinkedIn (38 minuts). L’entreteniment es manté com a principal raó per fer servir aquestes plataformes, escollida pel 80% dels enquestats, mentre que la interacció amb altres persones (65%) i la informació (54%) són els altres usos més habituals.
L’estudi assenyala que el 94% de la població és internauta, mentre que el 85% fan servir de xarxes socials, unes xifres similars a les dels darrers anys. L’edat mitjana de l’usuari de xarxes és de 42 anys, i les dones són més assídues a aquestes plataformes (87%) que els homes (83%). Els enquestats fan servir una mitjana de 4,8 plataformes socials al mes, però això no vol dir que sempre les mantinguin. Durant el darrer any, el 33% de les persones consultades ha deixat alguna xarxa social, una xifra especialment alta entre les de 18 a 24 anys (59%). Les plataformes més abandones són Facebook (21%), Snapchat (18%) i Twitter (17%).