Netflix perd gairebé un milió de subscriptors en tres mesos

La caiguda és molt menor respecte a la previsió que la companyia feia a l’abril, que quantificava una pèrdua de dos milions d’usuaris

Redacció

Malgrat la pèrdua d'usuaris, la plataforma ha ingressat més diners que el segon trimestre de 2021
Malgrat la pèrdua d'usuaris, la plataforma ha ingressat més diners que el segon trimestre de 2021 | John-Mark Smith (Pexels)

La plataforma de vídeo sota demanda (VOD) Netflix ha tancat el segon trimestre de 2022 amb una pèrdua de 970.000 subscriptors. Es tracta de la caiguda més gran de la seva història, superant els 200.000 usuaris que va perdre durant el primer trimestre de l’any, però també genera certa esperança dins l’empresa, ja que en l’anterior informe financer es calculava que durant aquest període es podien arribar a perdre fins a dos milions de clients.

Aquest fet ha provocat una revaloració de les accions de l’empresa, que després d’anunciar els resultats del primer trimestre van caure un 25%. Cal tenir en compte, també, que malgrat perdre subscriptors, Netflix ha ingressat més diners que el mateix període del 2021 (7.970 milions de dòlars respecte als 7.300 milions de l’any passat), una conseqüència de l’augment de la mitjana de diners que els usuaris paguen, que ha crescut especialment als Estats Units, al Canadà i a l’Amèrica Llatina. A més a més, la companyia assegura que els pronòstics de l’actual trimestre són positius i esperen recuperar els usuaris perduts.

A Catalunya, Netflix és el servei OTT (over the top) més popular, amb més de quatre milions de subscriptors el primer quadrimestre de 2022, d’acord amb el Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC). En l’actualitat, la plataforma compta amb 50 obres doblades o subtitulades al català segons el portal Goita què fan, ara!, una xifra que representa el 0,9% del seu catàleg. Això no obstant, Netflix va anunciar al mes de març la intenció de doblar o subtitular 70 hores de contingut anuals al català, gallec i basc. D’aquesta iniciativa n’ha sorgit ja el doblatge del film El monstre marí i els subtítols de sèries com Emily in Paris o Resident Evil. La plataforma també ha incorporat recentment els àudios en català de les pel·lícules Salt i Tauró (Jaws).

Una quota amb publicitat per revitalitzar el servei

Una de les principals decisions que Netflix va prendre després de conèixer els resultats financers del primer trimestre va ser la posada en marxa d’un nou pla de subscripció de cost reduït que incorporarà publicitat i que està previst per principis de 2023. Aquesta nova modalitat es desenvoluparà en col·laboració amb Microsoft i serà una alternativa a les quotes actuals, que no variaran. El que sí que canviarà és la possibilitat de compartir comptes amb altres persones, una pràctica estesa entre la població i permesa per la plataforma fins ara, ja que el servei començarà a cobrar les llars addicionals que facin servir una mateixa subscripció.