Les OTT ja superen els 10,7 milions de subscriptors a Catalunya
La ràdio per internet i els pòdcasts registren un creixement notable durant el 2021
Categories:
Les plataformes OTT (over-the-top) acumulen un total de 10,7 milions de persones abonades a Catalunya, un 23,5% més que el 2021, segons el darrer Butlletí d'informació sobre l'audiovisual a Catalunya (BIAC) elaborat pel Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC). De totes elles, Netflix manté el lideratge amb més de quatre milions de subscriptors al Principat, la qual cosa suposa que el 61,1% de la població catalana està donada d’alta al servei audiovisual.
Prime Video manté amb fermesa la segona posició a Catalunya amb gairebé 2,7 milions de subscriptors al país, un 40,4% de la ciutadania, mentre que HBO Max recupera la tercera posició del rànquing amb 1,3 milions d’usuaris, superant per poc els 1,2 milions de Disney+. Si comparem amb el darrer BIAC, DAZN manté la cinquena posició, però Filmin sobrepassa Rakuten TV i arriba als 225.000 usuaris.
L’informe del CAC també inclou les plataformes de televisió de pagament, un espai on Movistar+ continua liderant el sector amb 1,7 milions d’usuaris, un 7,5% més que a la darrera onada. Orange TV i Vodafone, per la seva banda, es mantenen sobre els 300.000 subscriptors, amb un lleuger avantatge de l’operadora francesa.
Els pòdcasts i la ràdio per internet també creixen
Pel que fa als formats sonors, la ràdio en directe per internet ha crescut un 35% el 2021 en relació amb el 2020 i registra 628.000 persones. Per la seva banda, els pòdcasts ja aglomeren 240.000 oients al Principat, xifra que suposa un creixement del 69% respecte a l’any anterior. “També sabem que 4 de cada 10 internautes escolten pòdcast amb regularitat, que la producció de nous continguts d’àudio s’estima que mourà entre 10 i 12 milions d’euros a l’Estat; i que creix la producció feta per dones i destinada a les dones i també als menors d’edat”, ha assenyalat el president del CAC, Xevi Xirgo.