Elon Musk es converteix en el màxim accionista de Twitter
El fundador de Tesla i SpaceX ha adquirit el 9,2% de la companyia després de qüestionar la seva defensa de la llibertat d’expressió
Categories:
El magnat sud-africà Elon Musk, fundador de PayPal, Tesla i SpaceX, ha comprat el 9,2% de les accions de Twitter, moviment que el converteix en el màxim accionista de la xarxa social, segons ha informat la corporació en un comunicat a la Comissió de Borsa i Valors dels Estats Units. En total, Musk ha adquirit 73 milions de participacions de l’empresa, la qual cosa el col·loca per sobre del grup Vanguard (8,79%) i de Morgan Stanley (8,76%). Malgrat que no s’han fet públiques les dades econòmiques de la transacció, les accions adquirides pel fundador de Tesla superen els 2.890 milions de dòlars de valoració.
Aquest moviment arriba dues setmanes més després que Musk preguntés als seus seguidors a través del seu compte personal de la xarxa si Twitter compleix amb la llibertat d’expressió que, defensava, és “essencial per a una democràcia funcional”. Dels més de dos milions de vots que va acumular l’enquesta, un 70,4% assegurava que no. El fundador de Tesla i SpaceX va demanar a la gent que votés “amb cura”, ja que les conseqüències dels resultats serien “importants”. De fet, el mateix tecnòleg es preguntava, un dia després de llançar la votació, si calia crear una nova xarxa social per assegurar la llibertat d’expressió de la població, però finalment el magnat ha acabat optant per entrar en la propietat de Twitter.
Is a new platform needed?
— Elon Musk (@elonmusk) March 26, 2022
Ara per ara, es desconeix quin rol jugarà Elon Musk dins l’organigrama de la xarxa social de l’ocellet blau. A finals de novembre de l’any passat, el fundador de Twitter, Jack Dorsey, va abandonar el seu càrrec de CEO per centrar-se a gestionar la fintech Square, i des d’aleshores la companyia és gestionada per Parag Agrawal, qui fins llavors era el CTO de la corporació. Aquesta nova etapa ha estat protagonitzada per diversos intents de la plataforma per explorar noves vies, com la inclusió de NFT com a imatges de perfil per als subscriptors de Blue o la formació de l’Open Internet Alliance, una agrupació de diverses empreses tecnològiques de mida mitjana per fer pressió grupal davant les noves normatives digitals de la Unió Europea.