Facebook ara es diu Meta: un canvi de nom pensant en el metavers
La companyia ha anunciat Project Cambria, les noves ulleres de realitat mixta d’alta gamma que es comercialitzaran el 2022
Categories:
El canvi de nom de Facebook ja és una realitat: Mark Zuckerberg ha anunciat al darrer Facebook Connect que el nou nom de la companyia matriu serà Meta, una marca enfocada en el desenvolupament del metavers que agruparà sota seu la xarxa social fundacional, Instagram, WhatsApp i Oculus. "Junts, podem posar finalment la gent al centre de la nostra tecnologia”, ha apuntat el fundador de la multinacional, qui ha deixat clar que, a partir d’ara, “serem metavers primer”.
La nova denominació de l’empresa vindrà acompanyada d’una reorganització interna d’aquesta, que es dividirà en dues branques principals. Per una banda, la secció de les aplicacions socials, que gestionarà Facebook, Instagram, Messenger i WhatsApp, i per l’altra, la de les plataformes de futur, centrada específicament en el desenvolupament del metavers i en les Oculus Quest. De fet, l’esdeveniment ha servit també per anunciar el Project Cambria, una evolució d’aquest dispositiu que combinarà la realitat virtual (RV) i la realitat augmentada (RA) que serà capaç de registrar la nostra mirada, gestos facials i moviments. La intenció de la companyia és que aquesta tecnologia d’alta gamma, que es comercialitzarà el 2022, sigui la porta d’accés als futurs mons virtuals.
Aquesta decisió arriba en un dels moments més crítics per a la companyia, després de les filtracions massives de documents sobre l’empresa, d’haver experimentat la caiguda de serveis més greu de la seva història i de ser multada per la Unió Europea per no respectar la llei de protecció de dades. En una entrevista a The Verge, Zuckerberg ha reconegut que no es troben “en el context que desitjarien per introduir una nova marca”, però ha assegurat que el canvi de nom es porta plantejant des de les adquisicions d’Instagram (2012) i WhatsApp (2014).