Un estudi apunta que més de la meitat dels professionals espanyols fa servir la IA generativa

Les companyies han duplicat la seva inversió en aquesta tecnologia en l’últim any i fomenten el seu ús

Categories:

Redacció

L’informe apunta que les ofertes de feina que demanen coneixements d’eines com ChatGPT, Gemini o Copilot s’han multiplicat per 12 en els últims dos anys
L’informe apunta que les ofertes de feina que demanen coneixements d’eines com ChatGPT, Gemini o Copilot s’han multiplicat per 12 en els últims dos anys | M. Khan (Unsplash)

El 52% dels professionals de l’estat espanyol ja fan servir la intel·ligència artificial (IA) generativa a la seva feina. Aquestes dades, que recull la Guia del mercat laboral 2025 de Hays, contrasta amb el percentatge del 2024, del 34%. Això es deu, en part, perquè més de la meitat (51%) de les companyies fomenten el seu ús i han duplicat la seva inversió en IA, sent conscients que la bretxa no està en l’accés a la tecnologia, sinó en el talent que la faci servir amb criteri.

De fet, l’informe apunta que les ofertes de feina que demanen coneixements d’eines com el ChatGPT, Gemini o Copilot s’ha multiplicat per 12 en els últims dos anys. Barcelona i Madrid concentren sis de cada deu d’aquestes vacants i els sectors amb més adopció són el de màrqueting i comunicació (38% del total d’ofertes demanen saber d’IA generativa), l’educació (9%) i els recursos humans (7%).

A conseqüència d’això, han aparegut nous rols híbrids com l'enginyer de prompt en màrqueting o l’especialista en experiència de l’empleat amb intel·ligència artificial. Com a avantatge de les companyies que ja han abraçat la IA, destaquen l’augment de productivitat (65%), la capacitat d’anàlisis de dades (50%) i la generació d’idees (48%). Per contra, un 24% del total encara no percep realment una millora de qualitat en la feina feta.