El Govern vol reduir la burocràcia i transformar 170 tràmits i serveis
L’automatització dels mecanismes de gestió administrativa, així com la contractació de més professionals, ha d’ajudar a millorar la transparència i oferir més informació als ciutadans
Categories:
El Govern de la Generalitat de Catalunya preveu transformar abans del juny de l’any que ve més de 170 tràmits i serveis amb l’objectiu d’agilitzar-los, reduir la burocràcia i millorar l’atenció ciutadana. Per fer-ho, s’han contractat 82 professionals per fer un reforç intensiu de l’equip de resolució d’ajuts, així com s’han automatitzat mecanismes en la gestió administrativa amb la finalitat de millorar la transparència i oferir més informació sobre l’estat actual de les sol·licituds.
El passat mes de novembre ja es va activar un pla de xoc per redissenyar els deu tràmits digitals amb més impacte a la ciutadania, vuit dels quals estan en fase de millora avançada, com són les ajudes als vehicles elèctrics i ajuts a renovables en autoconsum i emmagatzematge. També hi ha dos plans més en marxa, un amb deu tràmits prioritaris per a les empreses i un altre amb onze tràmits per a l’agricultura.
La mesura, que ha tingut en compte les experiències dels usuaris, busca reduir la paperassa i que els ciutadans hagin de reduir la presentació de documents i millorar la relació dins l'administració. Així ho ha explicat el conseller de la Presidència de la Generalitat de Catalunya, Albert Dalmau: “Al segle XXI i amb tots els avantatges tecnològics, es fa difícil entendre que alguns tràmits tardin tant”. “Els passos que estem fent és reduir la càrrega burocràtica”, ha afegit.