L’Ajuntament de Barcelona presenta un pla per agilitzar els tràmits en línea
El consistori busca, amb aquesta mesura, simplificar els processos administratius, reduir el temps per completar-los i eliminar les barreres burocràtiques
Categories:
El govern municipal de l’Ajuntament de Barcelona ha presentat aquest dijous el Pla Barcelona Fàcil, que busca simplificar els tràmits administratius, reduir el temps necessari per completar-los i eliminar les barreres burocràtiques. Segons ha informat el consistori, el 80% de les gestions anuals es poden dur a terme de manera virtual. Amb aquesta premissa, es vol incrementar la digitalització de procediments sense eliminar l’atenció presencial amb l’objectiu d’arribar a tenir a l’Oficina Virtual de Tràmits el 95% dels tràmits en línia dels ciutadans de cara a l’any 2027.
Per assolir aquesta xifra, s’incorporaran canvis per millorar la usabilitat, la localització de continguts i la seva comprensió a través d’una comunicació clara amb la ciutadania. A més a més, es vol fomentar el treball conjunt amb altres administracions en tots els processos i, pel que fa a l’àmbit concret de les subvencions i les contractacions municipals, s’adequarà el sistema a les necessitats de les entitats i la població.
A part de l’administratiu, el Pla Barcelona Fàcil contempla dos altres eixos més com són el normatiu i l’urbanístic. De fet, estan previstes 18 actuacions concretes per “crear un Ajuntament més modern, eficient i orientat a les necessitats de la ciutadania”, amb un pressupost de 7,8 milions d’euros en total a aplicar en els pròxims tres anys. Durant la presentació, el tinent d’alcalde d’Economia, Hisenda, Promoció Econòmica i Hisenda, Jordi Valls, ha subratllat que volen “facilitar la relació amb la ciutadania, reduir la burocràcia i incrementar l’activitat econòmica” garantint la transparència, la lliure concurrència i la seguretat jurídica.