Un projecte del Kid’s Cluster usa la RV per reduir el consum de begudes energètiques en els infants

Nutrivision aplica les experiències immersives per conscienciar sobre l’alimentació saludable als alumnes d’entre 10 i 12 anys

Categories:

Redacció

La prova pilot ha tingut com a resultat que el percentatge d’estudiants que reconeixen que aquestes begudes son perjudicials ha passat del 79% al 92%
La prova pilot ha tingut com a resultat que el percentatge d’estudiants que reconeixen que aquestes begudes son perjudicials ha passat del 79% al 92% | Emmanuel Edward (Unsplash)

Un projecte liderat pel Kid’s Cluster, amb el suport d’ACCIÓ, ha començat a aplicar experiències immersives amb realitat virtual (RV) per conscienciar sobre alimentació saludable als infants d’entre 10 i 12 anys. Anomenat Nutrivision, se centra a millorar el coneixement sobre la composició i els efectes de les begudes energètiques que es comencen a consumir, de mitjana, en aquestes edats.

A partir d’un enfocament pedagògic centrat en l’aprenentatge a través dels dispositius de RV, els alumnes visualitzen un vídeo immersiu i participen en un taller sobre aquest tipus de begudes. La prova pilot ha tingut com a resultat que el percentatge d’alumnes de 5è i 6è que reconeixen que això pot ser perjudicial augmenta del 79% al 92%. A més a més, dos de cada tres participants creien en un principi que les begudes energètiques no contenien sucre i, després de l’estudi, tots ho identificaven correctament.

El projecte de Kid’s Cluster va néixer amb la necessitat d’abordar l’augment dels índexs de sobrepès i obesitat en la població infantil a causa de l’abandonament de patrons alimentaris saludables i l’auge d’aquesta mena de productes en edats primerenques. I aquesta iniciativa ha comptat amb la col·laboració d’Alimenta, per al context científic per l’elaboració dels continguts; Seeds Experience, pel disseny i producció de l’experiència; la Universitat de Barcelona, per la validació dels processos i l’avaluació de l’impacte; i tbkids, pel context educatiu i la relació amb infants, famílies i escoles.