WhatsApp, Instagram i YouTube es consoliden com les principals xarxes socials de la població espanyola
La generació Z i els ‘millennials’ són els que més usen aquestes plataformes, amb una mitjana al mes de 5,1 aplicacions
Categories:
WhatsApp segueix sent, un any més, la xarxa social més dominant de l’estat espanyol. Així ho assenyala l’Estudi anual de xarxes socials de IAB Spain, que analitza el comportament dels usuaris espanyols. Fins al 95% de la població utilitza la plataforma de missatgeria instantània, mantenint així la primera posició aconseguida ja fa uns anys, i la segueixen Instagram (87%) i YouTube (85%). Per altra banda, Facebook (81%) i X (64%) baixen respecte registres anteriors.
La diversificació és un dels punts que subratlla l’estudi, mostrant diferents prioritats segons edat i gènere. A grans trets, les dones lideren Instagram i TikTok, mentre que els homes utilitzen més Telegram, X i Twitch. Pel que fa a les franges d’edat, els que més les fan servir és la generació Z i els millennials, amb 5,1 aplicacions de mitjana al mes, i són els grups més receptius a l’hora d’experimentar en nous formats, com la compra en línia o el contingut generat per intel·ligència artificial.
IAB Spain considera que aquests resultats demostren que a l’estat espanyol s’ha arribat a una “fase de maduració”, ja que fins al 86% dels enquestats -la mateixa xifra que l’any passat- reconeix que usa les xarxes socials. Això es deu, segons expliquen, a la consolidació de plataformes líders, el creixement de noves xarxes socials i el paper dels influencers. Per altra banda, anuncia que el que més busquen els internautes són entreteniment (81%), interacció (66%) i informació (55%).