Les xarxes socials ja arriben al 86% de la població espanyola

Els joves són els més acostumats a usar aquesta mena de plataformes, que continua liderant WhatsApp com la més instal·lada als mòbils

Categories:

Redacció

TikTok és la xarxa social que més creix de totes a causa de la bona penetració entre el públic que va dels 12 als 17 anys
TikTok és la xarxa social que més creix de totes a causa de la bona penetració entre el públic que va dels 12 als 17 anys | Robin Worrall (Unsplash)

Les xarxes socials han sobrepassat la barrera dels 30 milions de persones a l’estat espanyol i fins a un 86% dels individus de 12 a 74 anys les usen de forma recurrent. Així ho assenyala una nova edició de l’Estudi anual de xarxes socials, elaborat per l’associació IAB Spain i l’agència Elogia, que constata la maduresa del sector. Són els joves, de 18 a 24 anys, la franja d’edat amb major penetració (94%) i també destaca a les dones (89%) per davant dels homes (83%).

De mitjana, els usuaris tenen al voltant de cinc plataformes d’aquest tipus instal·lades als seus mòbils. La més usada de totes és WhatsApp (96%), consolidada entre el públic que va dels 55 als 74 anys, i la que més creix és TikTok (84%), la preferida entre els joves de 12 a 17 anys. També cal destacar altres aplicacions com YouTube (89%), Instagram (92%) o Facebook (92%). Per altra banda, X (75%) és una de les que lidera la llista d’abandonament en l’últim any, arribant a baixar fins a set punts.

Segons l’informe, es destina de mitjana una hora i vuit minuts a les xarxes socials, sent l’entreteniment i la interacció els principals motius d’ús. Un altre aspecte pel qual són molt usades és durant un procés de compra, segons reconeixen el 45% dels enquestats, que busquen informació a les plataformes. A més, una tercera part afirma que han influït en la seva decisió final i un 14% que ha comprat directament a través d’elles, fet que confirma que es continua confiant més en les empreses de comerç electrònic.