OpenAI llança l’agent intel·ligent Operator a Europa
L’eina, publicada a finals de gener als Estats Units, pot dur a terme de manera autònoma tasques en un navegador d’internet, com omplir formularis o preparar compres digitals
Categories:
OpenAI ha anunciat aquest dijous que el seu agent intel·ligent en fase experimental Operator ja es troba disponible a tots els països de la Unió Europea, Suïssa, Noruega, Liechtenstein i Islàndia per als usuaris amb subscripció ChatGPT Pro. Aquesta nova eina, publicada a finals de gener als Estats Units, es defineix com un assistent que pot efectuar diverses tasques en un navegador d’internet propi, com ara emplenar formularis, fer compres en línia o “fins i tot crear mems”, segons assegurava l’empresa en el seu comunicat inicial.
Operator funciona a través del model Computer-Using Agent (CUA), que al seu torn es basa en les capacitats de visió i de raonament profund de GPT-4o i ha estat entrenat amb interfícies gràfiques d’usuari (GUI) per comprendre com funciona la navegació. Gràcies a això, l’agent pot “veure” a través de les captures de pantalles i “interactuar” amb els elements del navegador fent servir les eines que tindria una persona humana, és a dir, un ratolí i un teclat. En la demostració en vídeo compartida per OpenAI es pot veure com l’usuari demana a Operator que cerqui una recepta a un portal web i que després es dirigeixi a una altra web, aquesta de comerç electrònic, per comprar els ingredients que són necessaris.
La manera d’interactuar amb Operator és molt similar a la resta d’eines d’OpenAI: a través de la interfície de xat que ofereix la plataforma, només cal descriure textualment la tasca que es vol que el programari dugui a terme. A continuació, l’eina començarà a fer el procés, el qual mostrarà en directe retransmetent el navegador amb què està interactuant. En qualsevol moment del procés, l’usuari pot interrompre Operator i prendre el control, o bé donar-li instruccions addicionals. Al mateix temps, l’eina també pot trobar-se en moments en què dubti quin pas fer a continuació i ho pregunti a través del xat per tenir la resposta de l’usuari. Quan es tracti de qüestions delicades, com pot ser l’adquisició de productes o el pagament d’algun servei, l’agent sempre demanarà confirmació a la persona abans d’efectuar-ho.