Renault i WeRide proven a Barcelona un minibús autònom sense conductor

El vehicle farà durant tota una setmana diversos trajectes en un mateix recorregut circular al centre de la ciutat, i la ciutadania podrà pujar-hi sense cost

Categories:

ACN

El vehicle disposa de 10 càmeres i sensors d'ultrasons per tenir una visió espacial de 360º
El vehicle disposa de 10 càmeres i sensors d'ultrasons per tenir una visió espacial de 360º | Lluís Sibils (ACN)

El fabricant d’automòbils francès Renault i la companyia especialitzada en conducció autònoma WeRide han escollit Barcelona per testar la circulació d’un minibús autònom sense conductor per la ciutat. El vehicle, que disposa de sensors que li permet visualitzar els obstacles en els 360 graus a la rodona, és un prototip de fins a vuit places i farà trajectes durant tota la setmana, amb la possibilitat que els ciutadans hi pugin gratuïtament. Durant el recorregut circular, el vehicle arrenca al passeig de Gràcia, entre els carrers Mallorca i València, i fa tres parades més fins a tornar al punt d'inici. En aquest cas, el prototip disposa d'un màxim de vuit places, però la idea de Renault en un futur és oferir vehicles amb capacitat d'entre 10 i 20 viatgers.

El director d'innovació oberta del Grup Renault, Vicente Mirandés, ha assenyalat que aquests minibusos autònoms i elèctrics suposen un avantatge a nivell de cost d'adquisició i explotació. En aquest sentit, ha detallat que són més barats que un bus elèctric i que no és necessari un conductor, que, segons ha dit, suposen dues terceres parts del cost d'explotació del servei, ja que cal tenir en compte la contractació, la formació i el manteniment de la plantilla. Mirandés també ha assenyalat que la legislació està “acompanyant” i està fent els passos per acabar aplicant aquesta nova mobilitat en la qual, ha afegit, “les solucions són completament independents de la infraestructura”. En aquest sentit, ha afirmat que únicament cal una bona connexió 5G per posar en marxa la mobilitat autònoma.

El vehicle que aquests dies es troba a Barcelona disposa, entre d'altres, de deu càmeres i sensors d'ultrasons de proximitat per “entendre” què passa al seu voltant i tenir una visió de 360 graus, segons ha explicat el director d’innovació oberta del grup Renault, Vicente Mirandés: “Amb conductors és més difícil tenir-la en temps real i gràcies a la fusió i a tota aquesta intel·ligència d'informació és capaç de prendre decisions i aprendre a mesura que va operant per comportar-se de la forma més fluida possible en el trànsit”. El minibús és d'autonomia nivell 4, és a dir, que pot funcionar sense conductor en entorns controlats. En aquesta prova, l'empresa ha escollit la zona per on vol que el cotxe circuli, però el sistema pot cartografiar de forma autònoma una ruta després de passar diverses vegades pel lloc.