YouTube lidera la cursa dels pòdcasts
La plataforma social es posiciona com el principal canal per a la cerca i escolta de continguts sonors
Categories:
YouTube s’ha situat com la plataforma principal per a la cerca i escolta de pòdcasts, superant així plataformes especialitzades com Apple Podcasts, Spotify o iVoox. La integració de la companyia amb Google ha estat un dels detonants d’aquest ascens en els darrers anys, que els ha portat a sumar 1.000 milions d’usuaris mensuals atrets per aquests productes.
El país on regna indiscutiblement és els Estats Units, el principal mercat de continguts, i és on aplega la major part dels 400 milions d’hores de pòdcasts consumides al mes. Un lideratge que en el darrer estudi de Cumulus Media ja quedava clar: concentra el 31% dels usuaris al país, mentre que Spotify aplega el 21% i Apple Podcast, el 12%. Unes dades que no es poden contrastar amb xifres oficials de la companyia, ja que YouTube no acostuma a oferir obertament indicadors.
Una nova estratègia
Segons el director i titular global de responsabilitat de la companyia, Tim Katz, en un comunicat al web, YouTube va veure que en aquest segment hi havia un nínxol de negoci en els mesos de pandèmia. No va ser el resultat d’una estratègia definida ja el 2020, però aquest fet casual els ha portat a situar els pòdcasts com un dels eixos que actualment vertebren la línia de negoci de l’empresa nord-americana. Així, la xarxa s’ha convertit en el rei del vídeo i de les propostes sonores.
Davant el context, la companyia assenyala que ha centrat esforços a millorar l’experiència d’usuari al voltant de la creació, publicació, monetització i consum de pòdcasts, tant amb l’objectiu de captar creadors com aficionats al format.