L’IndieDevDay es rebateja com a BCN Game Fest amb l’objectiu de guanyar notorietat internacional

La principal fira de videojocs de l’estat espanyol busca acostar-se més al sector professional i incorporarà una zona expositiva per a proveïdors de serveis especialitzats

Redacció

L'edició de 2024 de l'IndieDevDay va superar els 12.000 assistents i va exposar més de 190 jocs de 155 estudis de desenvolupament locals i internacionals
L'edició de 2024 de l'IndieDevDay va superar els 12.000 assistents i va exposar més de 190 jocs de 155 estudis de desenvolupament locals i internacionals | Irene Kuroi

Després de set edicions que l’han consolidat com la principal fira de la indústria de videojocs de Catalunya i l’Estat espanyol, l’IndieDevDay s’anomenarà a partir d’ara BCN Game Fest. L’equip organitzador ha decidit apostar per aquesta nova marca amb la intenció de reafirmar-se com un esdeveniment “més ambiciós, amb més projecció i presència internacional”, un pas endavant que no vol perdre “l’esperit” de la trobada de referència del sector independent.

La primera edició del BCN Game Fest, que serà la vuitena de l’esdeveniment, tindrà lloc del 10 al 12 d’octubre a La Farga de l’Hospitalet de Llobregat i s’estructurarà en tres grans àrees. La primera és el B2B, que agruparà l’àmbit de networking i les comunicacions de correu entre professionals que han anat creixent en les dues darreres edicions, fins al punt de superar les 1.100 reunions de negoci en la de 2024. En segon lloc, el B2C, que englobarà la tradicional zona d’exposició d’estudis i videojocs, que l’any passat van superar els 190 títols, i també la zona comercial amb botigues, artistes i artesans. Finalment, la novetat de l’edició de 2025 serà la nova B2S, una zona d’exposició reservada a empreses que ofereixin serveis especialitzats per a desenvolupadors, com poden ser el porting, l’assegurança de qualitat (QA), l’art, l’animació o els efectes especials, entre altres. Paral·lelament, es mantindrà el programa de xerrades i ponències de i per a professionals del sector, així com iniciatives celebrades positivament pel públic, com és l’àlbum de cromos de jocs de la fira.

“Al llarg dels anys, hem vist com el nostre esdeveniment ha crescut i s’ha professionalitzat, al mateix temps que molts dels nostres assistents han fet el salt creant els seus propis estudis o signant acords amb publishers. Igual que ells, hem crescut, arribant a un públic internacional”, ha valorat el director del BCN Game Fest, Daniel Santigosa, qui planteja com a objectiu “consolidar-nos com un punt de trobada clau per a la indústria del videojoc en totes les seves àrees, oferint un espai per a cada actor del sector i contribuint a enfortir el seu ecosistema”.

Etiquetes