Netflix s’acomiada de les pel·lícules i sèries interactives
La plataforma abandona la producció i retirarà gairebé la totalitat dels títols interactius del servei a partir de desembre
Categories:
L’experimentació de Netflix amb les pel·lícules i sèries interactives, en què els usuaris podien prendre decisions per fer avançar la trama de maneres diferents, ha arribat a la fi. La plataforma ha deixat de produir noves obres d’aquestes característiques i, a partir de l’1 de desembre, eliminarà l’accés a 20 de les 24 obres que ofereix en l’actualitat, segons ha confirmat l’empresa a The Verge. Els únics títols que es mantindran són Black Mirror: Bandersnatch, Unbreakable Kimmy Schmidt: Kimmy vs. the Reverend, Ranveer vs. Wild with Bear Grylls i You vs. Wild.
L’aposta de Netflix per aquesta mena de continguts va començar l’any 2017 amb Puss in Book: Trapped in an Epic Tale, un curt interactiu de DreamWorks de 35 minuts destinat al públic infantil i protagonitzat pel Gat amb Botes de la franquícia Shrek. Un any més tard, a les acaballes de 2018, la plataforma va estrenar Black Mirror: Bandersnatch, un capítol especial de la sèrie creada per Charlie Brooker en què els espectadors acompanyaven el protagonista en les seves decisions en moments clau, fet que podia conduir-nos a diferents finals. Bandersnatch va captar l’interès del públic i va protagonitzar tota mena de converses i debats, però les obres interactives posteriors llançades al servei no han arribat a generar el mateix comportament. “La tecnologia ha servit al seu propòsit, però ara estem centrant els esforços tecnològics en altres àrees i ens limita”, ha declarat la responsable de comunicació de l’àrea de videojocs de Netflix, Chrissy Kelleher, a The Verge.
L’abandonament dels continguts interactius coincideix amb un gir de volant en l’estratègia de Netflix dins del món dels videojocs. La plataforma va entrar fort en aquest sector el 2021 amb l’adquisició de Night School Studio, i amb el pas dels anys ha anat incorporant noves obres al seu catàleg: algunes d’elles, adaptacions a dispositius mòbils de jocs de consola i ordinadors; d’altres, creats nativament pel servei, i un percentatge important, derivats de sèries i pel·lícules de Netflix. Tot i que l’OTT continua incorporant noves obres, enguany ha tancat Blue, un estudi creat amb desenvolupadors veterans amb el qual s’aspirava a crear un videojoc de gran pressupost. Ara, el nou enfocament de l’empresa és la intel·ligència artificial generativa, com demostra el canvi de rol de qui era fins aquest mes de juny director de l’àrea de gaming de la companyia, Mike Verdu. Com ell mateix ha confirmat a través de LinkedIn, ara Verdu ocupa la vicepresidència d’IA generativa i jocs, un càrrec que subratlla l’interès que la companyia té per aquesta tecnologia.