OpenAI publica ChatGPT Search, l’aposta per competir de tu a tu amb Google

El xatbot incorpora l’opció de fer cerques a internet, integrades en la conversa natural i basades en informació de grups mediàtics i proveïdors de dades

Categories:

Redacció

La funcionalitat 'search' està ja disponible per a usuaris de ChatGPT Plus i Team, i s'obrirà a la versió gratuïta en els pròxims mesos
La funcionalitat 'search' està ja disponible per a usuaris de ChatGPT Plus i Team, i s'obrirà a la versió gratuïta en els pròxims mesos | OpenAI

OpenAI acaba de fer una passa endavant en la competició contra Google amb el llançament internacional de ChatGPT Search, la nova funcionalitat del xatbot intel·ligent que permet fer cerques d’enllaços a la xarxa, com si es tractés d’un motor de cerca convencional. La innovació, anunciada públicament el passat juliol, s’ha desplegat aquest dijous per a tots els usuaris de ChatGPT Plus i Team, les subscripcions de pagament de l’eina, així com per les persones que s’havien apuntat a la llista d’espera, i s’obrirà a la versió gratuïta de ChatGPT en els pròxims mesos.

L’eina, construïda sobre una versió del model GPT-4o, es presenta com una alternativa a aquelles consultes que a vegades requereixen diversos intents en els cercadors tradicionals per aconseguir la resposta desitjada. En comptes de respondre amb un llistat d’enllaços i promoure les cerques basades en paraules clau, el xatbot aposta perquè els usuaris facin preguntes més naturals, i ell mateix s’encarrega de decidir si és més adient respondre amb el coneixement intern o amb informació provinent de la xarxa. Això sí, els usuaris sempre podran buscar específicament a internet clicant l’opció ‘search’, una nova icona que apareix sota la caixa de text, al costat del botó per inserir documents o imatges. “Fes una pregunta d’una manera més natural i conversacional, i ChatGPT podrà escollir respondre amb informació d’internet. Aprofundeix amb preguntes vinculades, i ChatGPT tindrà en compte tot el context de la conversa per donar-te una millor resposta”, assegura la companyia en un comunicat.

Per aconseguir aquesta informació, OpenAI ha arribat a acords amb empreses informatives i amb proveïdores de dades, especialment en camps com el temps, les inversions, les notícies, els esports i els mapes. Entre aquestes companyies destaquen grups com PRISA, Associated Press, Axel Springer, Le Monde, Financial Times, Reuters, The Atlantic, Time o Vox Media. “Les cerques de ChatGPT prometen destacar i atribuir informació provinent de fonts informatives de confiança, beneficiant les audiències al mateix temps que expandeixen l’abast d’editors com nosaltres mateixos, que produïm periodisme de qualitat”, ha comentat el president de Vox Media, Pam Wasserstein. De fet, l’eina fa servir una sèrie de robots aranya (web crawler) per buscar informació a tota la xarxa. L’empresa posa a disposició dels administradors de web el codi que cal incloure perquè les seves pàgines quedin excloses d’aquestes cerques.