OpenAI anuncia la seva nova aposta: SearchGPT
La companyia crea un prototip basat en intel·ligència artificial que utilitza el model conversacional per entrar com a competidor al mercat dels motors de cerca
Categories:
OpenAI ha llançat SearchGPT, un prototip de cercador basat en intel·ligència artificial per, com apunten al comunicat oficial, oferir “respostes ràpides amb fonts clares i rellevants”. Un moviment que es pot entendre com una declaració d’intencions de fer la competència directament a Google, líder al mercat i qui es troba també en plena cursa per integrar algoritmes complexos als productes que ofereix. La companyia també ha apuntat que la nova proposta pretén oferir un sistema de cerca més senzill que el dels motors tradicionals i que inclourà preguntes de seguiment per millorar l’experiència d’usuari, com si es tractés d’una conversa que requereix més preguntes complementàries per obtenir un resultat que resolgui els dubtes que puguin sorgir amb la primera cerca.
L’eina es basa en les capacitats conversacionals dels models d’OpenAI. Aquesta arquitectura ha de permetre acabar amb la necessitat d’escriure diverses combinacions de paraules per obtenir els resultats desitjats, segons expliquen. Els resultats es donaran directament en forma d’explicació i es complementaran amb enllaços, però no serà l’usuari qui hagi d’anar principalment cercant la informació en les diferents pàgines proposades que poden coincidir amb el contingut de la cerca. A més de text, els usuaris podran fer cerques d’imatges i vídeos.
Fins al moment, SearchGPT només està disponible per a un nombre reduït d’usuaris i editors. Els interessants es poden inscriure a la llista d’espera, tot i que l’empresa no ha especificat quin és el termini màxim per poder accedir-hi. Tampoc quan podria estar oberta per a tothom la solució, que es preveu que s’integri a ChatGPT.

Reforçar els vincles de la comunitat
Més enllà de convertir-se en un cercador de referència, OpenAI busca amb la nova solució fer més forta la relació entre els usuaris i els editors o creadors de continguts. Tal com assenyala el comunicat, “la intel·ligència artificial millora l’experiència de cerca destacant el contingut de qualitat en una interfície en forma de conversa amb múltiples oportunitats per part dels usuaris de participar-hi”. Fins ara, comparen, les fonts només podien oferir el contingut sense tenir-ne retroalimentació, mentre que esperen que ara la conversa sigui més directa entre ambdues parts.
En aquest sentit, informen que s’ha tancat un acord amb els editors per ajudar-los a treballar directament el posicionament a SearchGPT mitjançant una configuració personalitzada. A més a més, s’ofereix l’oportunitat de formar part del cercador, però no ser font de coneixement per entrenar els algoritmes d’OpenAI.
En tractar-se d’un prototip, l’empresa ha anunciat que està oberta a rebre comentaris i propostes de millora, especialment dels editors i creadors de contingut que vulguin “entendre quina és la millor manera de format part del nou producte de cerca amb IA”.