Sabadell es declara Ciutat per la Desconnexió Digital de la infància i l’adolescència

El consistori aprova una moció que insta el departament d’Educació a prohibir mòbils, tauletes i rellotges intel·ligents a l’ESO i el govern espanyol per impedir l’accés de menors a la pornografia

ACN

L'ajuntament fomentarà l'ús saludable dels dispositius digitals a través de xerrades, campanyes de conscienciació i creació d'espais "lliures de pantalles"
L'ajuntament fomentarà l'ús saludable dels dispositius digitals a través de xerrades, campanyes de conscienciació i creació d'espais "lliures de pantalles" | Jey86 (Wikimedia Commons) - CC BY-SA 3.0 Deed

El ple de l'Ajuntament de Sabadell ha aprovat aquest dimarts una moció impulsada per la plataforma Aixeca el Cap que declara el municipi Ciutat per la Desconnexió Digital de la infància i l'adolescència. És la primera ciutat on aquest col·lectiu ha aconseguit presentar i aprovar el text i la intenció és que es pugui anar replicant a altres municipis. L'objectiu és fomentar l'ús responsable i regulat de les pantalles a través d’accions concretes com xerrades, campanyes de conscienciació, la creació d'espais “lliures de pantalles” per fomentar l'oci saludable o fer que l'administració pública permeti a infants i adolescents fer trucades des d'edificis municipals per evitar que depenguin d'un dispositiu mòbil.

La moció, aprovada amb els vots a favor d’ERC, la Crida i Vox i les abstencions de PSC, Junts, Comuns i PP, reclama una sèrie de mesures tant a la Generalitat com el govern espanyol, que són els qui tenen competències legislatives en aquest àmbit. Per una banda, s’insta el departament d'Educació a “fer un pas enrere” en la digitalització de les aules i prohibir l'accés de telèfons, tauletes i rellotges intel·ligents als instituts de secundària. Per l’altra, el text reclama a la Moncloa que adopti mesures per impedir l'accés de menors a determinats continguts, com la pornografia.

Els impulsors de la moció defensen que, malgrat que s'han impulsat polítiques per a la introducció de les noves tecnologies “en gairebé tots els aspectes de la vida”, hi ha “efectes perjudicials” de l'ús d'aquesta tecnologia en infants i adolescents, com addiccions, ciberassetjament, malalties mentals, sedentarisme, trastorn del son o dificultats d'aprenentatge.