Consent Mode v2: què és i com afectarà les pàgines web?

Google anuncia que la no implementació de l’eina pot suposar problemes en l’analítica i en el rendiment dels anuncis

Categories:

Jordi Badrenas

Consent Mode v2 de Google pot ser clau per aprofitar al màxim les dades extretes de la publicitat en línia
Consent Mode v2 de Google pot ser clau per aprofitar al màxim les dades extretes de la publicitat en línia | Pexels

El Consent Mode v2 és un marc dissenyat per integrar les preferències de consentiment dels visitants d’un lloc web amb les eines de publicitat i anàlisi de Google. Amb la solució, encara que els usuaris no donin consentiment a les cookies, els serveis de Google poden funcionar amb accés limitat i recopilar interaccions bàsiques sense incomplir amb les normatives de privacitat, com ara el RGPD, la DMA o la ePrivacy. No implementar el Consent Mode v2 serà un gran problema per a la majoria d’anunciants en línia, ja que no s’enviaran dades a les plataformes de publicitat, impossibilitant així l’anàlisi d'aquestes. El resultat d’aquesta acció suposarà a un empitjorament del rendiment de les campanyes.

Amb la seva implementació, tota la informació s’envia a través de pings i sense modelar, és a dir, que no s’associa a usuaris concrets. D’aquesta manera, els professionals poden continuar analitzant les visites a les seves webs sense problemes, ja que no es fa servir informació personal.

Les novetats de la versió 2

Si parlem de Consent Mode v2 és perquè aquesta és una evolució del Consent Mode v1. La versió 2 afegeix paràmetres nous a l'equació que permeten a l’usuari indicar si accepta o rebutja enviar dades a Google amb finalitats de publicitat en línia i, alhora, accepta o rebutja visualitzar publicitat personalitzada.

El Consent Mode v2 incorpora dues versions: la configuració bàsica, que no recull cap dada sense el consentiment de l’usuari; i la configuració avançada, amb la que Google recull informació no personal abans que l’usuari doni el seu consentiment.

Podem configurar Google Consent Mode v2 de manera manual, adaptant el funcionament de les etiquetes de Google i d’altres segons les preferències de l’usuari. No obstant això, és més fàcil fer-ho a través de Consent Management Platforms (CMP), en català, plataformes de gestió del consentiment. Els socis recomanats per Google ens permeten fer tota la configuració d’una manera més senzilla.

No configurar Consent Mode v2 pot provocar una mala anàlisi de les dades en les campanyes de publicitat en línia

El llistat de col·laboradors recomanats el podem trobar a directament al web. A través de qualsevol d’aquestes plataformes, podrem configurar el Consent Mode v2 sense problemes i complir amb tots els requisits legals i de Google.

Quin impacte tindrà aquest canvi?

És important recordar que les empreses amb millors rendiments en publicitat acostumen a ser aquelles que treballen les dades. Caldrà veure com evoluciona la veracitat d’aquesta informació amb el nou panorama i què fan les empreses per adaptar-se al canvi. El que està clar és que caldrà entendre aquestes dades com a aproximades i no prendre decisions creient-nos que son 100% reals.

Etiquetes