Canvis de l’algoritme de Google: què en sabem i com ens podem preparar?

El pròxim mes d’abril s’activaran les últimes actualitzacions del cercador, que prioritzarà el contingut de qualitat i original com a eina per combatre el contingut sense valor de la IA generativa

Categories:

Gemma Fontané

L'última actualizació de Google s'activarà a l'abril i suposarà un canvi d'algoritme a favor del contingut original i de qualitat
L'última actualizació de Google s'activarà a l'abril i suposarà un canvi d'algoritme a favor del contingut original i de qualitat | Pexels

Semblava que el 2024 el tema estrella que afectaria i preocuparia als especialistes en posicionament web (SEO) seria com la IA generativa afectaria els resultats de les consultes en cercadors, però no ha estat així. Avui dia, cada vegada que Google anuncia un nou canvi en el seu algoritme, qualsevol altre tema passa en un segon pla, i així ha passat. A principis de mes de març, la companyia va anunciar noves actualitzacions en el seu algoritme, el qual pot afectar de forma considerable a la visibilitat de molts webs en el cercador i, per tant, en el trànsit que aconseguiran, sigui de forma positiva sigui negativa.

Les actualitzacions en l’algoritme de Google, conegudes com a core updates, es van anunciar el 5 de març i trigaran un mes a executar-se aproximadament. Per tant, començarem a veure afectacions en pàgines web a partir del mes d’abril.

Font: Google Search Status Dashboard

Quin és l’objectiu de les actualitzacions?

Tot i que el canvi no ha estat del tot imminent, ja fa un temps que podem veure com Google cada cop està destinant més esforços a oferir resultats de qualitat per als usuaris quan busquen en el seu cercador, i aquests nous core updates segueixen confirmant aquesta tendència i aposta del gegant tecnològic. Per això, com ells mateixos indiquen, les actualitzacions d’aquest mes de març de l’algoritme se centraran en dos aspectes principals que tenen la finalitat de perseguir aquests objectius: qualitat i correu brossa.

Google preveu combatre el correu brossa i la creació de continguts de baixa qualitat amb IA generativa a través de l’última actualització de l’algoritme

D’una banda, volen oferir una millora en la classificació de qualitat dels resultats. Per fer-ho, volen reduir resultats no originals i de baixa qualitat, com ara pàgines web que no són útils o que ofereixen una mala experiència d'usuari. Concretament, amb la recent actualització, esperen reduir aquest contingut no original i de baixa qualitat en els resultats de cerca en un 40%.

D’altra banda, els canvis en l’algoritme també han de servir per millorar les polítiques de lluita contra el correu brossa. Per això, la companyia preveu engegar noves i millors pràctiques abusives que els propietaris webs estan utilitzant avui en dia, com ara accions que permeten crear contingut a gran escala, encara que pugui ser de baixa qualitat. És a dir, aquell contingut generat de forma automàtica, per exemple, mitjançant IA generativa (o també de forma humana) de forma massiva, però que no és de qualitat per als usuaris. Seríem davant informació que no és original i única, i que ofereix molt poc valor afegit als usuaris. En aquesta estratègia també s’inclouen les pràctiques abusives en l’elaboració de ressenyes en línia a empreses, comerços i pàgines que no són fiables i que resulten enganyoses per a l’usuari.

Per evitar que el canvi d’algoritme repercuteixi negativament en el SEO, cal crear contingut original, de qualitat i útil per a l’usuari

Com es poden preparar les pàgines web?

Perquè les nostres pàgines web no es vegin afectades de forma negativa per un canvi d’algoritme, el millor que podem fer com a propietaris d’un lloc és seguir les pràctiques de qualitat que recomana Google. Concretament, promoure la creació de contingut de qualitat, original, útil i d’ajuda per al nostre usuari; i evitar totes aquelles pràctiques abusives que ens permeten crear molt contingut a gran escala de forma senzilla, però que no ofereixen valor afegit per al consumidor.

Etiquetes