Google: IA i el 2024. Cap on anem?

El gegant nord-americà enforteix la seva estratègia per no perdre la cursa de la intel·ligència artificial a través de Bard

Categories:

Jordi Badrenas

Google es llança amb Bard
Google es llança amb Bard | CC0

Amb l’arribada de ChatGPT i la seva integració amb Bing, semblava que Google podria perdre terreny en línia. Tot i no ser així, no van haver de passar gaires mesos perquè l’empresa nord-americana presentés la seva solució d’intel·ligència artificial, Bard. Amb ella, Google treu múscul en la carrera de la IA, que sembla que lidera Microsoft amb el seu ChatGPT-4.

Les dues solucions tenen un funcionament molt similar, com un xat amb el qual es pot interactuar demanant-li tota mena de preguntes. En les versions més avançades, fins i tot es poden utilitzar imatges per fer-li preguntes.

Funcionament de Bard de Google | Google

La IA serà el gran tema de conversa del 2024 i Google no es vol quedar enrere. Però aquest és només un dels molts fronts que la companyia ha d’encarar per poder seguir en la seva posició de lideratge. I ja ha començat la seva jugada.

El maig, l’empresa nord-americana va anunciar el llançament de Perspectives, una nova funcionalitat del seu motor de cerca que mostrarà contingut de fòrums i xarxes socials. En aquesta nova pestanya, Google mostrarà contingut, com vídeos, imatges o articles, que puguin ser útils per a l’usuari, tot indicant el seu creador.

 

D’aquesta manera, Google dona més importància i visibilitat al contingut generat per humans, posant èmfasis en la qualitat, el coneixement i l’experiència. També adapta la visualització dels resultats per a les generacions més joves, fent-la més similar a xarxes socials com TikTok.

Etiquetes