Google posa data a la retirada d’Universal Analytics
Configurar la nova plataforma el més aviat possible és clau per no perdre dades monitorades fins al moment
Categories:
Universal Analytics és l'eina de Google que permet analitzar els usuaris que visiten una pàgina web, des de conèixer com són i què hi fan, fins a quines pàgines consulten més, entre altres detalls. A finals del 2020, la companyia va informar que aquesta eina, coneguda també com Google Analytics 3, tenia una nova actualització: Google Analytics 4, que segons ells mateixos indiquen, "tindrà diferents avantatges respecte a l'actual". I ara ja sabem quan es farà el canvi definitiu, l’1 de juliol de 2023. És a dir, si una pàgina web vol recollir les dades de tràfic de la seva web, és indispensable tenir instal·lat Google Analytics 4 abans no desaparegui Universal Analytics.
Qualsevol persona amb una propietat a Universal Analytics, haurà rebut un correu electrònic durant el mes d'abril de 2022 amb el següent assumpte: "Google Analytics 4 reemplaçarà Universal Analytics". Una notícia que posa en evidència la urgència per a qualsevol pàgina web d'instal·lar Google Analytics 4 - si és que no es va fer abans - en la seva propietat web.

Per què és tan important instal·lar de forma ràpida Google Analytics 4?
Una de les característiques principals que converteix a la plataforma d'analítica de Google en una eina especial és que permet comparar dades durant diferents períodes. Això només és possible quan l'eina està instal·lada en una pàgina web, per aquest motiu és tan rellevant instal·lar com més aviat millor el codi de Google Analytics 4 en una pàgina per poder tenir historial de dades. Aquí trobaràs els detalls per instal·lar-la.
El funcionament de Google Analytics 4, la forma com recull les dades i se segmenten, varia lleugerament a l'actual. Aquest canvi permetrà estudiar i analitzar resultats des d'un període més llarg, però això no inclou recuperar dades antigues si no es configura tot a temps, ja que la multinacional preveu eliminar l’accés a Universal Analytics, tot i que encara no ha donat una data definitiva. D’aquesta manera, no es podran veure els informes antics a la interfície d’Analytics.

Què cal tenir en compte?
Actualment, disposem de vàries formes per exportar dades d'una propietat a una altra. Tanmateix, es recomana esperar uns mesos, en cas que hi hagi actualitzacions. A més a més, la forma com es monitoren les conversions i els esdeveniments ha variat de forma significativa. En el nou Analytics hi ha esdeveniments que ja es recullen de forma automàtica. Consulta més informació sobre els esdeveniments i conversions a Google Analytics 4.
No obstant això, el que sí que es recomana és instal·lar tan aviat com es pugui el codi de Google Analytics 4 a cada propietat web per tal que es tinguin historials.
Què opinen els especialistes?
Quan Google va anunciar el nou Google Analytics 4, va fer un fort rebombori en el sector. El fet que informi que no es podran recuperar dades d'Universal Analytics, mesos després, ha fet reaccionar algunes persones que han mostrat el seu desacord.
Dear Google.
— Dave Davies (He/Him) (@beanstalkim) June 23, 2021
GA4 sucks.
I'm not sure who there thought, "Let's make a lot of the important data hard to access, and unintuitive to SEOs let alone regular business owners." but please fire them and put it away with authorship and Google+ and let's move on.
Website owners, is it just me or is the new GA4 @googleanalytics just HORRIBLE? It's like it's designed only for retail sites or something, very hard to get the basic info that I used to rely on... Think I'll switch back! Awful!
— Trevor Long (@trevorlong) June 23, 2021
Entre les queixes més compartides, es troba que la nova eina no ofereix funcionalitats òptimes si es compara amb l'actual. Veurem en els pròxims mesos com evoluciona!