El projecte europeu Tourbit impulsa la digitalització de 14 pimes turístiques catalanes
Les companyies incorporen nous serveis i productes basats en intel·ligència artificial, l’internet de les coses o la realitat virtual
Categories:
Un total de 14 pimes turístiques de Catalunya han pogut accelerar el seu procés de digitalització gràcies al projecte Tourbit, que vol impulsar la innovació dins d’aquest sector a escala europea i convertir les empreses en més competitives i resilients. Cada companyia ha rebut una ajuda financera de 8.000 euros que ha servit per desenvolupar iniciatives vinculades als processos interns, la relació dels clients en línia i la incorporació de serveis i productes amb tecnologies punteres com la intel·ligència artificial, l'internet de les coses o la realitat augmentada.
De les entitats catalanes beneficiades, el 64,3% són agències de viatges i operadors turístics, mentre que el 35,7% restant són establiments d’allotjament. Pel que fa al perfil dels beneficiaris, la gran majoria són microempreses (71,5%), amb menys de 10 treballadors, seguides d’empreses petites (21,4%) i mitjanes (7,1%). Els resultats d’aquestes inversions s’exposaran el pròxim 1 de març en el marc Mobile World Congress (MWC) a la conferència Accelerant la Digitalització de les PIMEs Turístiques.
Durant el procés de digitalització, que acabarà el mes d’abril d’enguany, les companyies no només han estat ajudades de forma financera, sinó que també han rebut l’acompanyament i seguiment en la implementació dels projectes. Alhora, se’ls ha format en matèries tecnològiques per tal que milloressin les seves competències digitals com, per exemple, en les anàlisis de dades, el màrqueting digital, els canals de venda d’internet o la ciberseguretat.
Les 14 pimes beneficiades han estat Turismo Vivencial, Hanaley, Pol Vitages, Outdoor Adventours, Viatges Intergavà, RuntheWorld, Nautic Ocean, Aethnic, Travelfy Creadores de Recuerdos, Inout Hostel, Cerdanya Ecoresort, Hotel Ohla Barcelona, Sweet Accommodations i Fox House.