La tecnologia catalana mostra les seves aplicacions al sector del turisme a FITUR
El Tech Tourism Cluster acompanya cinc empreses del Principat especialitzades en àmbits com la intel·ligència artificial, la connectivitat o la gestió d’equips
Categories:
La Feria Internacional de Turismo (FITUR) de Madrid és el principal congrés dedicat al turisme de l’Estat espanyol, amb més de 9.000 companyies exposant els seus productes i serveis davant d’un públic esperat de 150.000 assistents. La fira, que arranca aquest dimecres i s’estendrà fins al diumenge 28, compta amb un pavelló dedicat específicament a solucions tecnològiques, en el qual el Tech Tourism Cluster (TTC) de Catalunya compta per primera vegada amb un estand, on cinc empreses del Principat mostraran les seves propostes fins al dia 26.
Beroni és una empresa dedicada a la creació de solucions tecnològiques per a agències de viatges. La companyia és experta en el disseny de CRM específics per aquesta tipologia d’organitzacions, i compta amb tres tipus d’opcions: un programari de gestió, un motor de reserves i un marketplace. En un entorn similar treballa GNA Hotels Solution, qui també s’especialitza en la creació de software de gestió, però en comptes de les agències, el seu nínxol són els hotels. L’empresa ofereix una suite anomenada RHOv10 que aglomera tota mena d’eines, com el motor de reserves, el gestor de preus o el comparador d’OTA. A més, també és una agència de màrqueting digital i brinda serveis de SEO, SEM o xarxes socials.
En l’àmbit de la gestió d’equips destaca el programari de Niikiis, empresa especialment popular en el món hostaler. La seva solució permet organitzar i planificar els horaris dels treballadors dels centres amb eficàcia i flexibilitat, i incorpora opcions com l’ús de biometria per controlar els horaris, el disseny de plans de formació o fins i tot la captació de nou talent. Per la seva banda, Bookline s’especialitza en l’atenció al client, i ho fa a través d’uns xatbots operats per intel·ligència artificial que poden dur a terme tasques com la gestió de reserves, la captació de feedback, la resposta de preguntes freqüents o l’execució de plans de fidelització. Finalment, Wifirst és un referent en el món de la connectivitat, ja que treballa des del 2002 per aprovisionar hotels i residències d’estudiants de xarxes de telecomunicacions. Sigui wifi, fibra òptica, televisió o telefonia, l’empresa s’encarrega de la instal·lació, el manteniment, el suport i la seguretat dels sistemes.