Tres empreses catalanes s’uneixen per aplicar el ‘blockchain’ en la innovació del sector turístic
La plataforma impulsada pretén fidelitzar els clients a través d’incentius com productes o serveis, mentre que també fomenta l’intercanvi entre els diferents actors
Categories:
Les companyies Bloock, Eseleos i eXplorins han sumat forces per impulsar la tecnologia blockchain en el sector turístic català. En concret, han creat una plataforma que serveix per promocionar serveis d’aquest camp a Catalunya. Com a eina de fidelització, els comerços participants en la iniciativa poden oferir incentius als clients com productes o serveis concrets, alhora que possibilita l’intercanvi entre els diferents actors. L’objectiu que es busca és la creació d’una xarxa interconnectada que beneficiï tant als consumidors com als establiments, millori la col·laboració i reforci la fidelitat dels clients.
La unió és fruit del premi BlockAthon StarTechTour, impulsat per Centre de Blockchain de Catalunya (CBCat) i el Consell de Cambres de Catalunya amb la col·laboració de l’Agència Catalana de Turisme. El mes de desembre, quan es van obrir les inscripcions, es van presentar cinc projectes, dels quals dos van ser descartats en la primera fase i els tres restants van decidir anar junts per treballar de manera col·lectiva en l’adopció de plataformes digitals de rutes turístiques a través de la cadena de blocs.
El jurat d’aquest guardó va remarcar la cooperació entre les tres companyies, per sobre la competitivitat i la rivalitat, considerada com a clau per impulsar aquesta tecnologia emergent. “El fet que cadascuna de les empreses emergents participants hagin decidit aportar el que millor saben fer per a obtenir un resultat final superior, queda clarament reflectit en la solució obtinguda, que ja apunta la necessitat d’activar una prova de concepte que permeti testejar-la en viu”, comenta el director executiu de l’Agència Catalana de Turisme. També es valora la singularitat d’aquesta eina de Bloock, Eseleos i eXplorins que rau en la seva capacitat per facilitar la interoperabilitat entre diversos sistemes de fidelització individuals.