El Govern posa en marxa el Comitè d’Ètica de les Dades

El nou organisme vetllarà pel compliment de les bones pràctiques dins de l’administració pública i promourà recomanacions i formació

Categories:

Redacció

El comitè està format per experts en dades, professionals del sector i representants del sector públic
El comitè està format per experts en dades, professionals del sector i representants del sector públic | Scott Graham (Unsplash)

Tres anys després de la seva aprovació, el Govern ha posat finalment en marxa el Comitè d’Ètica de les Dades, l’organisme que s’encarregarà de vetllar perquè l’administració pública gestioni amb responsabilitat i bones pràctiques els conjunts de dades massives amb què treballen. El nou organisme, que aquest dimecres ha celebrat la segona trobada després de la constitució el mes d’octubre, funciona sota la gestió de la secretaria de Telecomunicacions i Transformació Digital, a més a més de formar part de la Xarxa de Comitès d’Ètica de Catalunya.

El comitè tindrà la funció de garantir que totes les fases dels processos que impliquin treballar amb grans volums de dades estiguin regits per principis ètics, a més a més de promoure la consciència i l’ètica en el seu ús i fomentar les bones pràctiques. Entre les funcions concretes de què es farà càrrec destaquen l’assessorament i formulació de recomanacions, la creació de protocols d’actuació o la difusió i formació en ètica de les dades.

L’agrupació està conformada per un total de 25 membres, entre els quals es troben professionals dels àmbits tecnològic, jurídic i humanista, treballadors de diferents sectors i representants dels departaments de la Generalitat i altres entitats públiques. La presidència del comitè recau en la directora general d’Adminstració Digital, Núria Espuny, mentre que les vocalies es divideixen en tres destinades a professionals del sector, tres per a l’Administració pública i quatre destinades cadascuna a una de les següents institucions: l’Agència de Ciberseguretat de Catalunya, el Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació (CTTI), l’Institut d’Estadística de Catalunya i el Consorci Administració Oberta de Catalunya.